بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
مدیرعامل شستا گفت:۸۲ شرکت شستا بورسی هستند و بیش از ۸۰ درصد پرتفوی شرکت را شرکت های بورسی تشکیل می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۵۷۸۹

شستا نشست خبری

به گزارش بورس‌نیوز، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا در نشست خبری عرضه سهام شستا اظهار کرد: شستا متناسب با برنامه های سال ۹۹ و ارتقای کمیت و کیفیت خدمات خود، طرح هایی درنظر دارد و قصد دارد نقدینگی حاصل از عرضه اولیه در این امور صرف شود.

وی افزود: در عرضه اولیه ۸ درصد به عموم مردم و ۲ درصد به صندوق ها تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل شستا ادامه داد: برآورد می‌شود ۲ میلیون نفر در عرضه اولیه فردا مشارکت کنند و قیمت تعییت شده برای عرصه اولیه شستا از ارزندگی بالایی برخوردار است و برای سرمایه‌گذاری مناسب است..

رضوانی فر خاطرنشان کرد: عرضه اولیه شرکت‌های زیر مجموعه شستا از جمله هلدینگ سیمان تامین، زغال پرورده طبس و تامین سرمایه امین، چوب خزر کاسپین، کاغذ لطیف در دستور کار است.
 
وی ادامه داد: ۸۲ شرکت شستا بورسی هستند و بیش از ۸۰ درصد پرتفوی شرکت را شرکت های بورسی تشکیل می‌دهد.
مدیرعامل شستا درخصوص سایر عرضه های این شرکت خاطرنشان کرد: برای عرضه شرکت های دیگر شامل زغال پرورده طبس و رایتل و هلدینگ سیمان برنامه‌ریزی شده است.

رضوانی فر بیان کرد: ۲ درصد دیگر از سهام شستا طی روزهای اتی متناسب با شرایط بازار عرضه می‌شود.
وی در مورد بودجه سال ۹۹ گفت: با توجه به تاکید رهبری بر جهش تولید، بودجه تولید شرکت های زیرمجموعه را بالاتر از پیش‌بینی‌های اولیه بردیم.
 
مدیرعامل شستا ادامه داد: ۷۰ درصد رشد فروش در سال ۹۸ نسبت به سال ۸۷ داشتیم و ۱۸۰ درصد رشد سودآوری داشتیم.

وی افزود: در شرکت اصلی سود خالص ۵ هزار میلیارد تومان بود و بروورد می‌صود در سال مالی ۹۹ به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.

رضوانی فر گفت: در سال گذشته ۸ شرکت عرضه اولیه داشتیم که آخرین آن سیمان ساوه بود.

مدیرعامل شستا درباره برنامه های این شرکت توضیح داد: برنامه اساسی شستا در قالب اصلاح پرتفوی، ادغام، انحلال، بورسی کردن و خرید و فروش سهام جدید است.

وی بیان کرد: منابع حاصله از عرضه اولیه شستا صرف بهبود خدمات به کارگران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی می شود.
 
رضوانی فر ادامه داد: تنوع سبد سهام شستا ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد و در میان مدت و بلندمدت جزو پرپتانسیل‌ترین سرمایه‌گذاری ها به شمار می‌رود.
 
مدیرعامل شستا درخصوص عرضه اولیه فردا گفت: در سال گذشته شیرین‌ترین و پربازده‌ترین عرضه های اولیه از سوی شستا انجام گرفت و در مورد عرضه اولیه فردا نیز رفتار سهامداران عمده به همین شکل خواهد بود.
 
وی بیان کرد: برنامه سازمان تامین اجتماعی برای خروج از بنگاه‌داری و ساماندهی پرتفو، عرضه اولیه شرکت‌ها در بازار سرمایه و تمرکز بر بهینه‌سازی پروژه‌ها و زیرمجموعه ها است و به دنبال ایجاد شرکت جدید نیستیم.

رضوانی فر از افزایش سرمایه خبر داد و گفت: در سال جاری برنامه افزایش سرمایه در شرکت های زیرمجموعه در جریان است و ۴۶۰۰ میلیارد تومان به سرمایه شرکت های فرعی افزوده خواهد شد.
 
مدیرعامل شستا در این باره ادامه داد: یکی از برنامه های آتی شستا افزایش سرمایه است که بخشی از آن می‌تواند از محل سود انباشته تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: سهامداران عمده حمایت خود را از شستا انجام خواهند داد و نگرانی بابت عرضه حجم مبنا و پاسخ به تقاضا وجود ندارد.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عملکرد مهمان چهارشنبه بورس تهران؛

"امین" ذره‌بینی بر ریز تا درشت...

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"زغال سنگ پروده طبس "پشت در‌های" فرابورس"

مدیرعامل شرکت صنایع مس باهنر عنوان کرد: 

عرضه "شستا"، تصمیمی اقتصادی در شرایط سخت

ارسال نظر