بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد خبر : ۲۱۶۰۰۴

تاخت و تازهای کرونا در اکوسیستم استارت آپی ایران

شرکت‌های استارت‌آپی به‌ویژه در حوزه خدمات، متاثر از همه‌گیری کرونا دچار افت فروش شدند. بعضی به ناچار نیروی کار را تعدیل کردند و بعضی دیگر، کرکره را پایین کشیدند؛ از جمله این استارت‌آپ‌ها، چیلیوری بود.

علیرضا صادقیان، مدیرعامل این استارت‌آپ نوشت: چیلیوری با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، با همه خاطراتش، با همه زحماتی که صدها نفر طی چهار پنج سال برایش کشیده بودند به پایان رسید. قطعا شخص من بدون اشتباه نبودم و مسئولیت این شکست را به‌عنوان مدیرعامل می‌پذیرم. چیلیوری برای من درس‌های بسیار بزرگی داشت که قطعا در آینده چراغ راه موفقیت خواهد بود.

از آغاز بحران کرونا، سفارش‌های این پلت‌فرم تحویل غذا ۷۰ درصد افت کرد اما مشکلات این استارت‌آپ که با سرمایه بخش خصوصی ایجاد شده و کار می‌کرد، محدود به بحران کرونا نبود. چیلیوری پیش از این اعلام کرده بود که تلاش برای خنثی‌سازی اقدامات انحصارگرایانه رقبا در دو سال اخیر انرژی و هزینه زیادی از این مجموعه گرفته است.

مشخص نیست در ادامه چند استارت‌آپ دیگر با توجه به کاهش تقاضای ناشی از بحران همه‌گیری کرونا به تعدیل نیروی کار یا خداحافظی با کسب وکار برسند. در نظر گرفتن تسهیلاتی در زمینه بیمه و مالیات و پرداخت وام‌های کم‌بهره از جمله تلاش‌های دولت کمک به شرکت‌های فناوری محور است با این حال میزان اثربخشی هر یک از این تلاش‌ها به محدوده بحران، روند پیشروی و آینده پس از آن بستگی دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر