بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سامانه‌ معاملاتی با ۱۰ سال تاخیر

با توجه به مسائلی، چون معاملات الگوریتمی و بازاری که وجود دارد بحث رانتی به چشم نمی‌خورد و باید به صحبت‌های سازمان بورس اعتماد کرد چرا که مشکلات پیش آمده ناشی از فشار‌هایی است که به سامانه وارد می‌شود. 
کد خبر : ۲۱۶۱۷۶
 
سامانه‌ معاملاتی با ۱۰ سال تاخیر/ خبری از رانت نیست
 
علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص مشکلات سامانه معاملاتی به بورس نیوز گفت: این مسئله چندین ساله بوده و ریشه در سال‌های گذشته دارد. 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر طی سال‌های اخیر فکری جدی برای سامانه صورت می‌گرفت و یا اینکه هسته معاملاتی حتی مجازی نیز همزمان با سامانه اصلی بارگزاری می‌شد اتفاقات اخیر رخ نمی‌داد. 

این کارشناس بازار سرمایه به افزایش تعداد دفعات معاملات اشاره کرد و گفت: نسبت به سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد دفعات معاملات صورت گرفته بودیم که امری طبیعی بوده و نمی‌توان راه حلی سریع برای این مشکل اجرا کرد.
وی ادامه داد: حجم معاملات روزانه در مقایسه با سنوات گذشته ۵۰۰ تا هزار درصد افزایش یافته و معادل ۵ تا ۱۰ برابر شده که این رقم به هسته معاملاتی فشار وارد کرده است.

قدرتی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های معاملاتی متناسب با افزایش حجم پیش آمده در بازار، ده برابر نشده و نمی‌تواند از این امر حمایت کند بنابراین قطعا نیازمند یک راهکار اساسی است.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین برخی راهکار‌های اجرایی سازمان بورس از جمله تعیین ساعت عرضه‌های اولیه در روز‌های چهارشنبه یا برخی اقدامات را مناسب دانست و گفت: البته در این میان می‌توان شاهد اثرات مثبت ومنفی طرح‌های اجرایی نیز بود چرا که این مشکل نیازمند فکری اساسی است و باید بر اساس نگاه حداقل ۱۰ سال اینده برنامه ریزی شود.

قدرتی در خصوص وجود رانت در معاملات عنوان کرد: با توجه به مسائلی، چون معاملات الگوریتمی و بازاری که وجود دارد بحث رانتی به چشم نمی‌خورد و باید به صحبت‌های سازمان بورس اعتماد کرد چرا که مشکلات پیش آمده ناشی از فشار‌هایی است که به سامانه وارد می‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سهم‌های بزرگ مچ صنایع کوچک را خواباند 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بورس اسیر تصمیمات احساسی /مسئولین به هیجان بازار دامن می زنند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

نیازمند افزایش عمق بازار برای ماندگاری "نقدینگی"

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

درآمدهای کلان بورس صرف زیرساخت‌ها می‌شود!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
سامانه مزخرف معاملات باعث شد سود من نصف بشه نیم ساعت فقط اوردر فروش زدم تا لنگال لنگال ثبت کنه آخر سر هم صف خرید باز شد و گند خورد به همه چیز