بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری عنوان کرد: 

ثبت رشد ۱۵۴ درصدی در کارنامه "نوری"

نشست خبری مدیرعامل پتروشیمی نوری با موضوع خریداری سهام پتروشیمی هنگام توسط این شرکت و فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی بیماری کرونا برگزار شد.
کد خبر : ۲۱۶۲۷۱
 
ثبت رشد ۱۵۴ درصدی در کارنامه
 
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در خصوص حرکت این شرکت به سمت "هنگام" عنوان کرد: پتروشیمی نوری به تولید محصولات آروماتیک و نفتی شبیه گازوییل و رافینت می‌پردازد. استراتژی نوری تنوع دادن به سبد محصولات بوده که ریسک سودآوری کاهش یابد. 

وی ادامه داد: پتروشیمی هنگام با خوراک گاز، حاشیه سود مناسبی می‌توانست برای پتروشیمی نوری فراهم کرده و سبد محصولات را تنوع دهد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در خصوص قیمت سهام این شرکت خاطر نشان کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون قیمت سهام نوری به ۷ هزارتومان رسیده  و بعد از گذشت یکسال هنوز روند افزایشی خود را طی کرده، اما باید این را در نظر گرفت که هر سهمی ارزش خود را داشته و سهامداران نباید همواره انتظار این افزایش قیمت را در ذهن داشته باشند. 

صانعی در خصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: قول دادیم که افزایش سرمایه به شرط عملی شدن پروژه شیرین سازی هوی اند صورت بگیرد که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و افزایش سرمایه نیز در دستور کار قرار گرفته که در سال ۹۹ این مهم عملی خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص رشد سهام این شرکت اضافه کرد:"نوری" شرکتی بنیادی بوده که سود عملیاتی آن ناشی از ذات تولیداست. لازم به ذکر است از تیرماه ۹۸، سهام "نوری" رشدی ۱۵۴ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

صانعی همچنین به مراحل تامین سرمایه جهت خرید پتروشیمی هنگام اشاره داشت و گفت: سرمایه از طریق مزایده (پرداخت بخشی از مبلغ به صورت نقدی)، بخشی به صورت قسطی و بخشی از طریق وام تامین شد.
به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری، پتروشیمی هنگام با دو واحد" آمونیاک" و" اوره " مشغول فعالیت بوده که واحد آمونیاک با حدود ۷۹ درصد پیشرفت در سال، ۱۴۰۰ و واحد اوره با ۵۵ درصد پیشرفت در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر