بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

"پیشرو" صاحب بیشترین افزایش ارزش و نقدینگی شد

بیشترین بازدهی هفتگی کسب شده مربوط به صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران به میزان ۱۱.۳۳ درصد و پس از آن مربوط به صندوق مشترک یکم سامان به میزان ۱۰.۵۹ درصد است.
کد خبر : ۲۱۶۲۸۸

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

 

بیشترین افزایش ارزش و تزریق نقدینگی صورت گرفته در طی یک هفته اخیر مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو به ارزش ۶۳۸ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال است و پس از آن، صندوق ارزش کاوان آینده به ارزش ۴۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

بیشترین بازدهی هفتگی کسب شده مربوط به صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران به میزان ۱۱.۳۳ درصد و پس از آن مربوط به صندوق مشترک یکم سامان به میزان ۱۰.۵۹ درصد است.

بیشترین بازدهی کسب شده در یک ماه گذشته مربوط به صندوق ارزش کاوان آینده به میزان ۲۰.۶۲ درصد و پس از آن مربوط به صندوق مشترک بورسیران به میزان ۲۰.۳۷ درصد بوده است.

بیشترین بازدهی سالیانه محقق شده صندوق‌های سرمایه گذاری مربوط به صندوق ارزش کاوان آینده به میزان ۴۲۰ درصد بازدهی و پس از آن، صندوق مشترک بورسیران به میزان ۳۵۵ درصد بوده است.

میانگین وزنی بازدهی کسب شده توسط صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام طی یک سال گذشته به ۲۸۵ درصد رسیده است که در صورت عدم لحاظ بازدهی محقق شده توسط دو صندوق بزرگ ذکر شده در بند بالا، این میزان بازدهی به ۲۵۴ درصد می‌رسد.

میزان بازدهی شاخص کل در یک هفته قبل معادل ۶.۵ درصد بوده است و این بازدهی بر اساس شاخص کل هم وزن معادل ۷.۲ درصد بوده است. از ۶۵ صندوق سرمایه گذاری در سهام درج شده در جدول فوق ۳۷ صندوق بازدهی بالاتر از شاخص کل را محقق نموده اند و همچنین در صورت لحاظ نمودن شاخص هم وزن به عنوان معیار بازدهی بازار، ۲۶ صندوق بازدهی بالاتر از متوسط بازدهی بازار را کسب نموده اند و ۳۹ صندوق که معادل بیش از ۶۰ درصد از صندوق‌ها می‌باشد، بازدهی‌ای کمتر از شاخص هم وزن را در هفته اخیر محقق نموده اند.

جمع کل ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان هفته به ۱۱۶ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهیار
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۳
سلام
لطفاً چگونگی سرمایه گذاری در صندوق کاوان را توضیح دهید