بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
بررسی معاملات امروز نشان می‌دهد که حقیقی‌ها بیش از آن که فروشنده باشند، خریدار بودند و نقدینگی قابل توجهی وارد بازار کردند.
کد خبر : ۲۱۶۲۸۹

ورود هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در معاملات امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه سال ۹۹، بیش از ۱۰ میلیارد سهم بین اهالی بازار سرمایه جابجا شد که ارزش آن بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان است. البته ارزش معاملات خرد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان بوده است.

در بین نماد‌های حاضر در جریان معاملات امروز، ۲۵۲ نماد با خرید بالا از سوی حقیقی‌ها مواجه شدند. در واقع، نسبت خرید به فروش حقیقی‌ها در ۲۵۲ نماد بزرگتر از یک بود.

در این میان، نسبت خرید حقیقی‌ها در نماد «سنوین» بالاترین حد را داشت. این سهم که تا چند روز پیش حجم معاملات آن به زحمت به ۱۰ هزار سهم می‌رسید، این روز‌ها با تشکیل صف خرید برای آن، سهامداران عمده سهم، بانک اقتصاد نوین به همراه لیزینگ خود، به تقاضای شکل گرفته پاسخ می‌دهند و به این ترتیب، سمت فروش را حقوقی‌ها و سمت خرید را حقیقی‌ها شکل می‌دهند.

نسبت خرید به فروش حقیقی‌ها در «شبندر» و «رانفور» که هر دو صف خرید بودند، نیز قابل توجه بود و به ترتیب برابر با ۲۲ و ۱۹ بود.

در تصویر ذیل ۱۰ شرکت که بیشترین برآیند ورود حقیقی‌ها داشتند را ملاحظه می‌کنید.

ورود هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها

در آن سوی معاملات، حقیقی‌ها در نماد‌های «وبملت»، «های وب» و «ذوب» بیش از سایر نماد‌ها برآیند خروج ترسیم کردند و بیش از آن که خریدار باشند، فروشنده بودند.

ورود هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها

در مجموع، طی معاملات امروز بالغ بر ۹ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان خرید از سوی حقیقی‌ها انجام گرفت و در طرف مقابل، ۸ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال فروش انجام دادند.

به عبارت بهتر، در معاملات اولین روز اردیبهشت ماه سال جاری، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار سرمایه وارد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حقیقی‌ها چه برایمان آورده‌اند؟

«شبندر» و «پترول» در تیررس حقیقی‌ها

چه خبر از سهامداران عمده؟

«صبا»، «وبملت» و «وتجارت» می‌فروشد

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

درآمدهای کلان بورس صرف زیرساخت‌ها می‌شود!

ارسال نظر