بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
حقیقی‌ها چه برایمان آورده‌اند؟

«شبندر» و «پترول» در تیررس حقیقی‌ها

ارزش معاملات برای چندمین روز متوالی در بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که حقیقی‌ها سهم بالایی در این رقم داشتند.
کد خبر : ۲۱۶۴۸۷

«شبندر» و «پترول» در تیررس حقیقی‌ها

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بورس تهران در آخرین روز معاملاتی خود نیز روند پرشتاب خود را به سمت قله‌های جدید ادامه داد و شاخص کل گام بلندی دیگر برداشت تا به قله ۷۴۱ هزار واحد برسید.

ارزش معاملات در کل بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان، ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بود.

البته رشد چند ده هزار واحدی شاخص کل و ارزش معاملات ۱۰ هزار میلیارد تومانی مدتی است به امری عادی برای اهالی بازار سرمایه تبدیل شده؛ هر چند که در روزگاری نه چندان دور مشاهده اینچنین اعداد و ارقامی به یک رویا شبیه بود.

در هر صورت، در چنین شرایطی باید قدر نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را دانست و این نقدینگی در مسیر درست و کارا هدایت شود.

در معاملات سومین روز اردیبهشت ماه سال ۹۹ نیز شاهد ورود پول از سوی حقیقی‌ها بودیم. بر اساس آمار‌های موجود، حقیقی‌ها در معاملات امروز بیش از ۹ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان سهم خریداری کردند و در مقابل، ۸ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان سهام به فروش رساندند.

به این ترتیب، در مجموع، امروز یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

نگاهی به معاملات حقیقی‌ها نشان می‌دهد که بیش از هر شرکتی، تمایل به خرید سهام «شبندر» را داشتند. پس از این سهم، نماد‌های «شگویا» و «پترول» با بیشترین برآیند ورود حقیقی‌ها روبرو بودند.

«شبندر» و «پترول» در تیررس حقیقی‌ها

در سوی دیگر، این افراد سمت عرضه را در نماد «ونوین» گرفتند و دست به فروش گسترده در این نماد زدند. برآیند خروج در دو نماد «وبملت» و «فسازان» نیز بیشتر از سایر نماد‌ها بود.

«شبندر» و «پترول» در تیررس حقیقی‌ها

نسبت خرید به فروش حقیقی همانند روز‌های اخیر در نماد «سنوین» بیشترین میزان نسبت به سایر نماد‌های حاضر در جریان معاملات بود و در رده‌های بعدی، «وبهمن» و «کگهر» قرار دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر