بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مالکیت ۴۹شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت؛

نگاهی به سبد سهام عدالت

اولین دستاورد این ابلاغیه آن است که مردم از فردا می‌توانند برای مدیریت سهام عدالت خود با ورود به سایت www.samanese.ir و وارد کردن کد ملی خود نسبت به مدیریت سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت خود اعلام آمادگی کنند.
کد خبر : ۲۱۷۰۰۱

 

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت

به گزارش بورس نیوز، بر اساس ابلاغیه رهبری انقلاب، ایشان موافقت خود را با آزادسازی سهام عدالت اعلام کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم‌درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به‌عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هرچه زودتر اقدامات مقتضی را به‌عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.

بر این اساس، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت گفت: اولین دستاورد این ابلاغیه آن است که مردم از فردا می‌توانند برای مدیریت سهام عدالت خود با ورود به سایت www.samanese.ir و وارد کردن کد ملی خود نسبت به مدیریت سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت خود اعلام آمادگی کنند. وی ادامه داد: ما هم به تناسب سهام مشمولین را به بورس اعلام می‌کنیم و سهام به نام خود مردم خواهد شد و متناسب با آن، مالکیت و مدیریت سهام برای خودشان است.

در این بخش نگاهی به پرتفوی سهام عدالت خواهیم داشت. بر اساس اطلاعات مندرج در وب سایت سهام عدالت، در حال حاضر ۴۹ شرکت به عنوان شرکت‌های سرمایه پذیر در سبد سهام عدالت وجود دارد که سهام این شرکت‌ها اکثر از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه هستند. در ادامه به معرفی سهام شرکت‌های سرمایه پذیر به تفکیک گروه‌های صنعت و میزان مالکیت سهام عدالت در این شرکت‌ها می‌پردازیم:

گروه پتروشیمی
در این گروه، ۱۱ شرکت به عنوان شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت هستند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به هلدینگ خلیج فارس با ۴۰ درصد مالکیت و پتروشیمی مارون با ۳۰ درصد مالکیت اشاره داشت.

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت

گروه پالایشگاهی
در این گروه نیز، ۶ پالایشگاه بزرگ کشور در سبد سهام عدالت وجود دارند. بیشترین مالکیت نیز مربوط به سهام شرکت پالایش نفت تهران به میزان ۷۰ درصد است.

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت

گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی
در این گروه نیز سهام شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، صنایع ملی مس ایران، گل گهر و چادرملو و فولاد خوزستان وجود دارد.

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت

گروه بانکی
در گروه بانکی، سهام ۳ بانک بزرگ کشور یعنی تجارت، صادرات و ملت و همچنین ۲۵ درصد از سهام پست بانک در سبد سهام عدالت به شرح جدول زیر وجود دارد.

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت


گروه خودرو و حمل و نقل
در این گروه نیز سهام ۶ شرکت به شرح جدول زیر در سبد سهام عدالت موجود است.

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت


سایر گروه‌ها
در سایر گروه‌ها نیز سهام ۱۵ شرکت شامل شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه و همچنین برخی از شرکت‌های پذیرفته نشده در این بازار در سبد سهام عدالت وجود دارد. از جمله شرکت‌های بزرگ این بخش می‌توان به مالکیت ۲۰ درصدی مخابرات ایران و مالکیت ۲۶ درصدی گروه مپنا اشاره داشت.

مالکیت ۴۹ شرکت از گروه‌های مختلف در سبد سهام عدالت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد بیش از ۱۳ درصدی نرخ فروش محصولات گل گهر در خرداد ماه؛

فروش سه ماهه نخست شرکت به بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید

رئیس اداره سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پتانسیل‌های "فولاد" برای بازگشت به مدار صعود

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چک صادراتی در وجه "فولادی‌ها"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
ممنون از گزارش خوبتون