بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
از بهره‌برداری سنگان تا طرح الکترود گرافیکی؛

نگاهی به خرید بلوک سرمایه‌گذاری "فولاد" از «وپاسار» و «وپارس»

برنامه خرید بلوک سرمایه‌گذاری معادن و فلزات از بانک پاسارگاد و همچنین خرید اپال پارسیان سنگان از بانک پارسیان از جمله سرمایه‌گذاری‌های احتمالی شرکت در سال جاری خواهد بود.
کد خبر : ۲۱۷۱۰۸

نگاهی به خرید بلوک سرمایه‌گذاری

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در فروردین‌ماه سال جاری عملکرد مطلوبی داشته و موفق به کسب درآمد عملیاتی ۲۵ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریالی شده است.

این فروش نسبت به اسفند ماه تغییری را نشان نمی‌دهد.

نگاهی به خرید بلوک سرمایه‌گذاری

نرخ فروش محصولات اصلی شرکت و به خصوص محصولات سرد با رشد خوبی مواجه بوده‌اند؛ نرخ فروش هر تن ورق سرد شرکت با بیش از ۱۵درصد افزایش نسبت به اسفند ماه و با توجه به استقبال سنگین متقاضیان در بورس‌کالا طی ماه‌های اخیر به بیش از ۷۰میلیون و ۴۲۰هزار ریال به ازای هر تن رسیده است.

نرخ فروش محصولات گرم با یک درصد افزایش و نرخ محصولات پوشش‌دار با یک درصد کاهش همراه بوده‌اند همچنین بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت در بخش کنفرانس اطلاع رسانی، نکات اصلی این گزارش در ادامه ارائه می‌گردد:

طرح تولید الکترود گرافیتی در شرکت نوین الکترود اردکان در بخش ماشین‌کاری با پیشرفت ۸۰درصد همراه است.
این طرح با ظرفیت ۳۰هزار تن الکترود گرافیتی در حال ساخت است. کل پروژه پیشرفت ۴۲درصدی داشته و فاز نخست آن در بخش ماشین‌کاری در مرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کل نیاز کشور به این فرآورده استراتژیک در فولادسازی در حدود ۵۰هزار تن ارزیابی می‌گردد و به ازای هر تن فولاد در حدود ۲.۸ کیلوگرم الکترود گرافیتی مصرف می‌شود.

• طرح کنسانتره ۵میلیون تنی سنگان در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در حال حاضر پیشرفت ۹۳درصد در این طرح وجود دارد.
به این ترتیب کمبود کنسانتره شرکت که در سال جاری به حدود ۵ تا ۶میلیون تن خواهد رسید تا حد زیادی از این طریق رفع خواهد شد. همچنین برنامه تولید ۲.۵ میلیون تنی گندله این شرکت در سال جاری ارائه شده است.

• در حدود ۳۰درصد از مواداولیه کمکی شامل آلیاژ‌ها و مواد نسوز و همچنین ۲۰ درصد از قطعات ماشین آلات به صورت وارداتی تامین می‌گردد.

• شرکت در سال جاری برنامه فروش ۷.۷ میلیون تن محصول شامل ۶.۱ میلیون تن در بخش داخلی و ۱.۵ میلیون تن صادراتی را در برنامه کار خود دارد.

• شرکت در حال حاضر برنامه‌ای جهت تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد.

• برنامه خرید بلوک سرمایه‌گذاری معادن و فلزات از بانک پاسارگاد و همچنین خرید اپال پارسیان سنگان از بانک پارسیان از جمله سرمایه‌گذاری‌های احتمالی شرکت در سال جاری خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر