بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
ارزش حق بیمه‌های صادر شده ۳۵درصد رشد داشت؛

رشد ۱۷۰ درصدی بیمه‌های زندگی "ومعلم"

سود خالص پیش بینی شده شرکت در سال جاری و سال آینده با فرض اجرای این افزایش سرمایه به ترتیب ۱.۱۰۰ و ۱.۹۱۷ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
کد خبر : ۲۱۷۲۰۶

ارزیابی عملکرد سالیانه شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بیمه معلم بر اساس صورت وضعیت پرتفوی یکماهه خود، در فروردین ماه موفق به صدور ۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال پرتفوی بیمه‌ای شده که این میزان صدور بیمه نامه نسبت به اسفند ماه در حدود ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد که دلیل آن نیز تعطیلات فروردین ماه است.

شاهد رشد صدور بیمه‌های زندگی به میزان ۱۷۰ درصد در مقایسه با اسفندماه و کاهش ۵۰ درصدی صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالت در این ماه هستیم. ترکیب بیمه‌های صادر شده در فروردین ماه شامل ۳۸ درصد بیمه‌های زندگی، ۱۹درصد بیمه‌های شخص ثالث، ۱۲ درصد بیمه‌های مهندسی، ۸ درصد بیمه‌های کشتی و سایر گروه‌های بیمه‌ای است.

همچنین در بخش خسارت‌های پرداختی، مبلغ خسارت پرداخت شده در فروردین ماه به یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال رسیده و بخش عمده خسارت‌های پرداختی در بخش بیمه درمان به ارزش ۴۹۹ میلیارد ریال و معادل ۴۳ درصد کل خسارت‌های پرداختی، ۳۶۰میلیارد ریال خسارت پرداختی در بخش ثالث و ۱۴۹ میلیارد ریال نیز خسارت پرداختی در بخش بیمه‌های زندگی بوده است.

همچنین بر اساس گزارش عملکرد اسفند ماه مشاهده می‌گردد که کل ارزش حق بیمه‌های صادر شده در سال ۹۸ به بیش از ۲۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته از آن افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین خسارت‌های پرداختی در این سال به ۱۵ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال رسیده که ۵۵ درصد افزایش را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

جمع سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت این شرکت بیمه‌ای بر اساس آخرین صورت‌های مالی ارائه شده به ۴ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال رسیده که از جمله سرمایه گذاری‌های این شرکت در بازار سرمایه می‌توان به مالکیت ۶.۳۸ درصد از شرکت زغال سنگ نگین طبس، ۳.۷ درصد از سهام شرکت شیمی داروئی داروپخش، ۱.۱۵ درصد شرکت قند اصفهان، ۲.۴۴ درصد از سهام شرکت کشت و دام اصفهان، ۲.۸۵ درصد ملی سرب و روی ایران و ۱.۳ درصد صندوق سرمایه گذاری قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان اشاره داشت.

همچنین این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۹۲ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ارائه کرده و به این ترتیب سرمایه شرکت از ۱.۵۰۰ میلیارد ریال فعلی به ۴ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال خواهد رسید. هدف از اجرای این افزایش سرمایه بهبود نسبت توانگری مالی، امکان ارائه بیمه‌های اتکایی و اصلاح ساختار و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری عنوان شده و طبقات زمین و ساختمان، محل شناسایی مازاد ارزش دارایی‌های شرکت در این افزایش سرمایه هستند.

سود خالص پیش بینی شده شرکت در سال جاری و سال آینده با فرض اجرای این افزایش سرمایه به ترتیب ۱.۱۰۰ و ۱.۹۱۷ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر