بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
گزارش شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه بررسی شد؛

افزایش ۳۱۳ میلیارد ریالی ارزش پرتفوی بورسی "وبیمه"

رشد قیمت‌های صورت گرفته در یک ماه اخیر منجر به افزایش ارزش مازاد پرتفوی بورسی شرکت شده است.
کد خبر : ۲۱۷۲۱۳

افزایش ۳۱۳ میلیارد ریالی ارزش پرتفوی بورسی شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه خود، در پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹، ارزش پرتفوی بورسی یک هزار و ۲۸۲ میلیارد ریالی را ثبت کرده که این مبلغ در یک ماه اخیر بیش از ۳۱۳ میلیارد ریال افزایش داشته است. مازاد ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت نسبت به بهای تمام شده آن، معادل ۶۰۳ میلیارد ریال بوده که تقریبا ۵۰ درصد از کل ارزش پرتفوی بورسی آن را به خود اختصاص می‌دهد.

رشد قیمت‌های صورت گرفته در یک ماه اخیر منجر به افزایش ارزش مازاد پرتفوی بورسی شرکت شده است.

در طی فروردین ماه شاهد خرید ۷۳ میلیارد ریال و ۷۰۴ میلیون ریال سهام بورسی جدید (عمدتا شامل خرید سهام شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت و پتروشیمی مبین) و همچنین واگذاری ۱۱۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از سهام پرتفوی این شرکت بوده ایم. سود ناشی از واگذاری سهام در فروردین ماه به ۵۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال رسیده و به این ترتیب و با توجه به صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده شرکت، سود ناشی از فروش سهام در ۷ ماه سپری شده از سال مالی شرکت به بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

لازم به ذکر است، بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸، این شرکت موفق به کسب سود خالص ۲۷ ریالی به ازای هر سهم با لحاظ سرمایه ۲.۰۰۰ میلیارد ریالی شده است. بر اساس این گزارش، سود سهام محقق شده تا پایان اسفند ماه به ۵ هزار و ۹۲۳ میلیون ریال رسیده است.

همچنین بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی این شرکت در پایان بهمن ماه به ۴۲۸ میلیارد ریال رسیده است. همچنین در بخش سرمایه گذاری در املاک نیز ارزش دفتری املاک در اختیار این شرکت بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته به ارزش ۷۹۷ میلیارد ریال ثبت شده است.


لازم به ذکر است، شرکت در حال حاضر افزایش سرمایه ۱.۲۵۰ میلیارد ریالی را در دستور کار خود قرار داده و سرمایه شرکت با این افزایش به ۲.۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ذره‌بین بورس‌نیوز بر دیگر شرکت سرمایه‌گذاری افتاد؛

افزایش ۱۴۳میلیارد ریالی ارزش پرتفوی بورسی "وبیمه"

گزارش بهمن‌ماه این شرکت سرمایه‌گذاری بررسی شد؛

رشد ۱۴۳میلیارد ریالی پرتفوی بورسی "وبیمه"

ارسال نظر