بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
جزییات مهم از همه آنچه که در سهام عدالت باید بدانید؛

چرا سهام عدالت یک میلیون تومانی آب رفت؟

معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی درخصوص آزادسازی سهام عدالت سخن گفت.
کد خبر : ۲۱۷۲۴۱

چرا سهام عدالت یک میلیون تومانی آب رفت؟

به گزارش بورس نیوز، اسماعیل غلامی، معاون اسبق سازمان خصوصی سازی در مقاله‌ای به این پرسش که چرا با توجه به اینکه در دست مردم برگ سهام یک میلیون تومانی وجود دارد، اما چگونه ارزش سهام سهامداران به مبلغ ۵۳۰ هزار تومان کاهش یافته است؟

در خبر‌ها آمده که مقام معظم رهبری با آزاد سازی سهام عدالت موافقت کرده اند. در ابلاغیه آمده بود انتظار این بود که توسط مسئولین مربوط در دولت‌های مختلف با اجرای دقیق مواد ۸ گانه ابلاغی ۱۳۸۵/۴/۱۲ هرچه سریعتر مقدمات لازم برای آزادسازی سهام عدالت و واگذاری تعیین قیمت آن به بورس فراهم گردیده و آیین‌نامه‌های اجرایی تهیه و به اجرا درآید. در هر صورت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و عزم دولت برای عمل به تکالیفی که به عهده اوست، با آزادسازی سهام عدالت با رعایت امور زیر، موافقت می‌شود.

۱. دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب نمایند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.

۲. مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورایعالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

۳. نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورایعالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه‌ی ورود آن شرکت‌ها را در بورس فراهم نماید.

با توجه به تأخیری که در طول زمان نسبت به تحقق اهداف واگذاری این سهام پیش آمده است، و به دلیل ضرورت بهره‌مندی هرچه سریعتر مردم از منافع سهام خود، لازم است دولت محترم هرچه زودتر اقدامات مقتضی در جهت تحقق موارد مذکور در بند‌های سه گانه فوق را به‌عمل آورد.

از ابلاغیه چنین استنباط می‌شود که انتظار آزاد سازی سهام زودتر ازاین بوده و شاید بعد از مهلت قانونی در تبصره ۳ ماده ۶ آئین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت و تعیین تکلیف وضعیت و مبلغ سهام سهامدارن ۶ ماه بعد از دوره ۱۰ ساله (پایان دوره تقسیط) یعنی ۳ سال پیش به دلیل پرداخت مبلغ سهام واگذار شده می‌باید اجازه فروش سهام خود را داشته باشند. اما به دلیل عدم وجود ساز و کار لازم این فرصت برای سهامدارن میسر نشده که در این مقاله به این موانع و راهکار‌های پیشنهادی در سایت سهام عدالت و تاثیر این آزاد سازی در بازار بورس اوراق بهادار خواهیم پرداخت.

قبل از ورود به اصل موضوع این سوال مطرح میشود با توجه به اینکه در دست مردم برگ سهام یک میلیون تومانی وجود دارد چگونه ارزش سهام سهامداران (غیر سهامداران دو دهک اول و چند میلیون نفری که مابه التفاوت مبلغ یک میلیون تومانی و مبلغ تسویه شده بعد از دوره ۱۰ ساله را پرداخت کرده اند) به مبلغ ۵۳۰ هزار تومان کاهش یافته است. آنجه پاسخ داده می‌شود این است که با توجه به مهلت ۶ ماهه بعد از دوره ۱۰ ساله نسبت به پرداخت مابه التفاوت تسویه نشده (به مبلغ در حدود ۴۳۰.۰۰۰ الی ۵۳۰.۰۰۰ تومان) اقدام نکرده اند. این موضوع جای بحث حقوقی خواهد داشت چرا که چگونه سهامی به فردی فروخته شده و مقرر شده بهای سهام ظرف مهلت ۱۰ سال از محل سود سهام تسویه شود، و اگر بعد از پایان دوره تقسیط، بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد خریداران مکلفند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه راسا نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام کنند. در غیر اینصورت سازمان خصوصی سازی به میزان مبلغ بدهی تسویه شده سهام مورد وثیقه را آزاد کند و نسبت به وصول مطالبات خود از محل فروش سهام باقی مانده وفق مقررات اقدام خواهد کرد.

(تبصره ۳ ماده ۶ آیئن نامه اجرایی توزیع سهام عدالت). با این شرط در فروش سهام مقرر شده دولت از محل فروش سهام باقی مانده نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نماید نه اینکه سهامی را که فروخته به همان قیمت ۱۰ سال قبل پس بگیرد. با اجرای این روش وصول مطالبات، تعداد شرکت‌های واگذار شده از ۶۴ شرکت به ۴۹ شرکت و مبلغ سهام واگذار شده از ۴۹.۰۰۰ میلیارد تومان به مبلغی در حدود ۲۷.۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

اجرای آزاد سازی سهام ازآن تاریخ تاکنون در حدود ۳ سال می‌گذرد، اما چرا و به چه علت و با وجود قطعی شدن و پرداخت مبلغ سهام بر اساس روش اجراشده آزاد سازی سهام تا کنون میسر نشده است؟

چرا سهام عدالت یک میلیون تومانی آب رفت؟

موانع آزاد سازی سهام عدالت
شاید گفته شود چرا شما که میدانستد این موانع وجود دارد از اول در قانون و آئین نامه‌ها این موانع را برطرف نکرده بودید. در این خصوص باید گفت، چه باید گفت و چه باید کرد چرا که از ما گفتن بود و همانا سازمان خصوصی سازی نتایج مطالعات و مشکلات اجرای سهام عدالت را توسط گروه تحقیقاتی خود در بهار ۱۳۸۶ تحت نام کتاب، آسیب شناسی طرح سهام عدالت، منتشر کرده و شاید هم بهتر باشد از آقای دکتر دانش جعفری وزیر وقت اقتصاد ودارایی سوال شود چرا در همان زمان هم قرار بود این طرحی که قرار است امروز اجرا شود در همان زمان با تغییرات جزئی توسط وزارت اقتصاد و دارایی اجرا شود. چرا وچگونه و دلیل و شاهد آن همین را باید بگویم چرا ما مجبور شدیم اوراق سهام عدالت را ظرف یک روز تعویض نماییم.

موانع آزاد سازی سهام عدالت ناشی از ساختار تشکیلاتی سهام عدالت بوده که در نمودار زیر ارائه میشود. فرض میشود استان مربوطه دارای سه شهرستان A , B , C باشد.

چرا سهام عدالت یک میلیون تومانی آب رفت؟


همانطوریکه مشاهده می‌شود مردم مستقیما سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی و یا سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نبودند بلکه سهامدار یکی از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان بودند و شرکت‌های تعاونی خود دارای قانون مخصوص به خود بوده و امکان پذیرش آن‌ها در بورس اوراق وجود ندارد، لذا بازاری رسمی برای انتقال سهام آن‌ها وجود نداشت و حتی پیشنهاد شد بازاری خاص برای آن‌ها بوجود بیاید که میسر نشد.
با توجه به ساختار موجود تنها راهی که وجود داشت برای آزاد سازی سهام عدالت و امکان نقل و انتقال در یک بازار رسمی سهام، می‌باید مردم خود مستقیما سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و یا مستقیما سهام شرکت‌های قابل واگذاری (از قبیل فولاد مبارکه و ..) که در پرتفوی سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار گرفته واگذار شده و شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها حذف شوند. طرحی که با تغییراتی جزئی در سایت سهام عدالت پیشنهاد شده که به مزایا و معایب و ابهامات هر یک از روش‌های پیشنهادی خواهیم پرداخت. بر اساس ماده ۷ آیئن نامه اجرایی توزیع سهام عدالت آمده است، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی مکلفند با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار و سایر دستگاه‌های ذیربط حداکثر تا پایان سال ۱۳۸۸ تمهیدات لازم برای پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را در بورس فراهم کنند. متاسفانه معلوم نشد چرا حداقل این پذیرش و تبدیل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به سهای عام (به استثنای یک استان) و پذیرش آن‌ها در بورس اوراق بهادار صورت نگرفته است. شاید باز هم به دلیل وجود سهامدار بودن شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستان‌ها و سایر قوانین و مقررات مربوط به شرکت‌های سهامی عام این اتفاق صورت نگرفته است چرا که اگر شرکت‌های سرمایه گذاری‌های استانی به سهامی عام تبدیل و در بورس اوراق بهادار و یا فرابوس پذیرفته شده بودند و نیازی هم به موافقت مقامات بالاتر نبود، زیرا در بند ۶ ابلاغیه ۸ ماده‌ای مورخ ۱۲/۴/۱۳۸۵ مقام معظم رهبری گفته شده بود خرید و فروش سهام شرکت‌های سرمایه گذارس استانی در بورس به میزانی که اقساط آن پرداخت و یا مورد تخفیف واقع شده مجاز است، امروز حداقل در اجرای ابلاغیه جدید جندین قدم جلوتر بودیم

چرا سهام عدالت یک میلیون تومانی آب رفت؟


روش‌های پیشنهادی در سایت سهام عدالت

الف- استفاده از روش سهام‌داری مستقیم

در صورت انتخاب آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به سهامدار تخصیص و انتقال می‌یابد:
۱-به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به شما تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند کرد.

۲ - در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

۳- مطابق قانون تجارت شما سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و … بهره‌مند خواهید شد.

۴- خاطرنشان می‌سازد دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توانید با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شوید.

۵- شایان‌ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل‌ارائه ازجمله ایجاد امکان معامله پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده می‌باشد.
ب-استفاده از روش سهام‌داری غیرمستقیم
در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.

۱- با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

۲- سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰ درصد) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰درصد) ساماندهی خواهد شد.

 

مزایا و معایب روش اول
صرف نظر از اینکه این اقدام موجب می‌شود که بورس ایران بزرگترین بورس جهان بشود، اما بورسی خواهد شد که خود ریسک‌هایی هم خواهد داشت که اگر به نحو صحیح مدیریت نگردد و دچار حباب گردد با توجه به اینکه بیشتر سهامداران کسانی نیستند که پول مازاد خود را به نوعی پس انداز کرده باشند بلکه کسانی هستند که به اجبار و یا در اثر توهم ناشی از افزایش شاخص بورس سهامدار شده اند آنگاه بزرگترین بورس جهان دچار بحران خواهد شد. شاید نمونه آن را سرمایه گذاری در موسسات مالی و اعتباری در چند سال اخیر بتوان مشاهده کرد و یا در روش اول نحوه آزاد سازی (روش مستقیم) امید است سهامداران جدید به سرنوشت بعضی از سهامداران شرکت‌های سازمان گسترش مالکیت صنعتی سابق دچار نشوند. در سهیم کردن کارگران در سود کارخانه‌ها بعضی از کارگران بعد از اتمام دوره اقساط خود سهام شرکت‌های فاقد ارزش را داشتند و بعضی صاحب مال و منال شدند من کارگران گروه یک را که ارزش سهام آن‌ها صفر شده بود به چشم خود دیده ام.

در خصوص روش اول آنجه مسلم است از بند‌های یک الی ۵ آن برداشت می‌شود با یک مثال ساده بهتر بیان می‌شود. در این حالت تعداد سهام یک شرکت مثلا تعداد سهام بانک ملت در پرتفوی سهام شرکت سرمایه گذاری استان به تعداد نفرات سهامدار شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستان‌های آن استان تقسیم (شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستان نخواهیم داشت) و مشخص می‌شود چه تعداد سهام بانک ملت متعلق به هر نفرخواهد بود. در این خصوص باید توجه داشت مبلغی که به ازای آن سهام تعلق میگیرد یا سهامداران بین ۴۸۰.۰۰۰ تومانی تا ۵۳۰.۰۰۰ هستند یا سهامداران یک میلیون تومانی هستند. سهام تعلق گرفته بر اساس قیمت سهم در تاریخی خواهد بود که به شرکت سرمایه گذاری استانی واگذار شده است و نه به قیمت مقطع واگذاری از سرمایه گذاری استانی به سهامدار سهام عدالت. وصرف نظر از محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین شده توسط شورای عالی بورس سهامدارن جدید حقوقی مشابه سهامداران غیر سهامدار عدالت خواهند بود.

البته باید توجه داشت با توجه به شرایط اقتصادی مردم و افزایش شخص بورس اوراق بهادار و نیاز به نقدینگی، مردم این روش را انتخاب می‌کنند، زیرا زودتر به پول خواهد رسید و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از سهام ۳۵ شرکت مشمول واگذاری بورسی تهی می‌شوند، شرکت‌هایی که ۸۶ درصد پرتفوی سهام آن‌ها را تشکیل داده اند. از طرف دیگر موضوع نقدینگی که به دست اقشار کم درآمد می‌رسد مشکل دیگری خواهد بود و این معنی تورم افسارگسیخته، معایب دیگر این روش وقتی شروع می‌شود که سهامدارنی که اطلاعات و دانش بازار سرمایه را ندارند، چه بسا با نگهداری سهام خود روزی دچار حباب بازار سرمایه شوند و به سرنوشت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری دچار شوند و شاید معایب دیگر برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های مشمول واگذاری است که خود کار هرکس نیست و اعصابی آهنی میخواهد که بتواند مجامع چند میلیون نفری آن‌ها را برگزار کرد و مدیر انتخاب کرد.

مزایا و معایب روش دوم
در روش دوم سهام مربوط به هر سهامدارعدالت از شرکت‌های مشمول واگذاری در پرتفوی شرکت سرمایه گذاری استانی باقی می‌ماند و مردم که تا دیروز سهامدار سهام شرکت‌های تعاونی شهرستان بودند امروز سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی میشوند. اقبال انتخاب این روش توسط سهامدارن به دلیل عدم دسترسی به نقدینگی لازم در این شرایط اقتصادی کشور بسیار کم است. ضمنا تبدیل این شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و یا پروژه استانی تغییر چندانی در ماهیت فعالیت این شرکت‌ها نخواهد داشت.‌ای کاش همانطوریکه قبلا اشاره گردیده بود کلیه سهامداران سهام عدالت مستقیما سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری می‌شدند و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تبدیل به شرکت‌های سهامی عام و در بورس پذیرفته می‌شدند و با توجه به تعداد ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی بر گزاری مجامع آن‌ها و ریسک ناشی از حباب بازار سرمایه کاهش می‌یافت و امکان نگهداری سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی توسط سهامداران بیشتر بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بررسی این بانک با دارایی ارزی ۷میلیارد دلار؛

"وبملت" و سود عملیاتی ۹۹ هزارمیلیارد ریالی

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
گزارش عالی
ناشناس
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
سلام آیا سهام عدالت 280 تومانی هست
.....
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
یعنی این .......ریدن تو همه چی برگه ۱میلونی داریمص تو سایت زده ۵۰۰ یعنی ....... ....
معين
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
سلام من تو برگه سهامم ١ ميليوني خورده اما تو محاسبه پانصدي حساب شده چيكار بايد بكنم؟ ايا همينطوريه كلن؟ يا نقصي داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
من روش اول رو انتخاب کردم..ازادسازی مستقیم ولی نمیدونم کارم درست بوده یا نه
سهام خجالت
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
سهام عدالت رو برداشتن تیکه تیکه کردن حالا می خوان بدن به ملت / یعنی بعد از 13 سال اندازه یه سکه تمام امامی هم نیست ارزشش
مهدی شهبازی
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
به نظر من که میگن 8تا11میلیون می ارزه واقعیت نداره جو دروغ راه انداختن تا دولت بتونه کسری بودجه خود رو جبران کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
سلام من میخام بدونم اگه سهام عدالت روبه نام خودآزادسازی کنیم خوبه یانه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
سلام ببخشید اگر سهام رو بفروشیم کی پولشو میگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
من الان سهام دارم میخوام بفروشمش باید چیکار کنم ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
منظور از مستقیم و غیر مستقیم چیه و ما چطور باید مدیریت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
در شهرستان ما دفتر شرکت تعاونی سهام عدالت تعطیل شده جهت پیگیری باید به کدام اداره مراجعه کنیم . با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
من مستقیم زدم غیر مستقیم ثبت کرد خواهشا اصلاح بذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
به اشتباه ، روش غیر مستقیم انتخاب شده . باید چکار کنیم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
من از طریق غیر مستقیم وارد شدم ایا سود به حسابم واریز میشه غیر مستقیم چه طوریه میشه توضیح بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
چگونه میتونیم سهام را بفروشیم؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
من اشتباه گزینه غیرمستقیم راانتخاب کردم آیا راهی برای اصلاح آن هست من می‌خواهم سهامم رادراختیارخودم داشته باشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
تکلیف ما که اصلا سهام عدالت نداریم چیست هیچ برنامه ای برای ثبت نام بازماندگان نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
برای آزاد سازی سهام عدالت شماره موبایلی که در سامانه هست را از من قبول نمیکنه. چطوری میتونم شماره ای که در سامانه ثبت است را مشاهده کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
راهی داره که کد پیگیری رو بشه بدست بیارم؟
fariba
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
گوگل بنویس بازیابی کدپیگیری سجام .میاره خودش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
تکلیف اونایی که شماره تلفن ثبت شده برای اونها معلوم نیست کجاست چکار باید بکنن
مهدی
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
میتونن شماره جدی تبت کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
میخوام سهام عدالت خود را به صورت مستقیم اداره کنم..آیا در این صورت میتوانم سهام خودم را نگه داری کنم.ونفروشم..تا زمانی که لازم ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
مقدار سهام تعلق گرفته به من در سامانه ۵۰۰ هزار تومان است در صورتی که در برگ سهام ثبت نام شده اولیه یک میلیون تومان بوده. برای اصلاح چه کنم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
علی آقامحمدی، مدیر گروه مشاوران اقتصادی رفتر رهبر معظم انقلاب: شورای عالی بورس هفته آینده زمان فروش سهام عدالت را تعیین می‌کند، اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با ورود سهام عدالت به بورس همه ساختار‌های این بازار گسترش می‌یابد و ۱۰۸ کارگزاری آن بیشتر می‌شود، زیرا وقتی نیاز ایجاد می‌شود بازار سرمایه به سرعت خود را منطبق می‌کند.
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
چرا سهام یک میلیونی من ۳۰۰ تومن بفروش رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
مستقیم یا غیر مسقیم؟ کدوم بیشتر به نفعمونه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
چرا اسم این سهام را سهام عدالت گذاشتن؟درصورتی که بی عدالتی در آن بیداد میکند.چند سال از این طرح میگذرد کارمندان وکارکنان دولتی چند مرحله سود دریافت کردند ولی هنوز متاسفانه معلوم نیست این سهام به کارگران این قشرضعیف جامعه تعلق میگیرد یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
۱۰۰ درصد سهام یک سهام‌دار در چند مرحله آزاد می‌شود.

در جلسه هیات دولت در هفته‌ای که سپری شد رئیس‌جمهور در این خصوص گفت: با چارچوبی که سازمان بورس تعیین می‌کند مشخص می‌شود که مثلا ۳۰ درصد سهام را بتوانند ظرف چند ماه آینده مردم به فروش برسانند. ۳۰ درصد دیگر چند ماه دیگر که مقررات این را شورای عالی بورس مشخص می‌کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
روش مستقیم سهامداری سهام عدالت
در روش مستقیم؛ مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و برای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام به فرد دیگر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس امکان پذیر خواهد بود

مطابق قانون تجارت، از این پس افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و ... بهره‌مند خواهند شد.

توجه داشته باشید دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مالکیت می‌توانید با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته مطلع شوید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
روش غیر مستقیم سهامداری سهام عدالت
در طرح آزاد سازی سهام عدالت با استفاده از «روش سهام داری غیر مستقیم»؛ مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت سهام دار از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و سهام دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
سهام رو دست خودتون بگیرید ولی اقدام به فروشش نکنید. سود سهام هم میاد تو حسابتون. بعد که قابل نقل و انتقال شد. دوست داشتین انتقال یا بفروشید. بیشتر سهام مربوط به پتروشیمی هستش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
چرا سهام عدالت مادرم که یک میلیونی بود طبق 500 هزار تومن بین وراث تقسیم شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
سلام ما کد پیگیری سهام عدالت داریم ولی کسی جوابگو نیست
ماریا زاهد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
مادرم ۸۹ سالشه وسهام عدالت کمیته امدادرو داره ولی کدبورسی نداره ونمیتونه راه بیاد که ببرم براش کدبورسی بگیرم آیا من که وکالتنامه ازش دارم میتونم کدبورسی براش بگیرم وخرید وفروش براش انجام بدم؟
ای کاش برای افراد مسن باتوجه به شرایطشون بصورت خودکار کدبورسی ارسال میکردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
اگه کسی بخاطر سهام عدالت کدبورسی بگیره یارانه اش قطع میشه
اعرابی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
برگه سهام ما روش نوشته ۱۰میلیون ریالی ولی تو سامانه که میری نوشته ارزش سهام شما ۵۳۲۰۰۰تومان است چرا اینطوریه ؟پس چرا تو برگمون نوشته ۱۰میلیون ریالی؟
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
بخاطره این ۵۰۰تومان بخاطره اجاره اشون بابت سهام میگیرن مثل جریمه کسافتا فقط دارن ب٪ نفع خودشون کار میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
لطفا مردم را این همه گیج نکنید یا اختیار را به خود مردم بدهید یا خودتان انجام دهید ويا یک راهی برای اشتباه شدن یا طرز فکر مردم بگذارید تا مردم بتوانند راه برگشت وجبران داشته باشند یعنی چه که فقط یک بار می توانید انتخاب کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
حالا ما که سه تا سهام داریم میتونیم همشو توی یه حساب معاملاتی بزنیم یه هرکس باید برای خودش یه حساب معاملاتی باز کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
من الان بیکارم مستأجر. وضعیت خیلی بدی دارم .تا حتی به زور نان شب خانواده ام را تهیه میکنم .درحال حاضر چه سودی دست ما را میگیرد .یا چه کمکی به من که محتاج نان شبم هستم میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
برگه سهام ما روش نوشته ۱۰میلیون ریالی ولی تو سامانه که میری نوشته ارزش سهام شما ۵۳۲۰۰۰تومان است چرا اینطوریه ؟پس چرا تو برگمون نوشته ۱۰میلیون ریالی؟
مهدی
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
برا من هم همینطوره بالا کشیدن
ناشناس
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
بالا .........
ناشناس
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
علت چیست
رز
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
برای من همینطور
کشیدن بالا
ناشناس
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
مال منو هم دزدیدن سهام یک میلیونیم شد ۵۳۲ حرامتون باشه
رضا عرفانی
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
چرا ارزش سهام ما اول زاد کردیم یک میلیون بود حالا زده 532000 لطفا یکی جواب بده
جعفر
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
مردم میخوان کسی که سهام یک میلیونی رو دزدیده براشون ثبت کرده پانصد هزاری بعد بیاد جواب بده دزدیده هاپولی کرده میخواد چه جوابی بده مگر کنید بببند این همه سوال کسی نیست جواب بده عجب خر تو خریه فقط اسمش خنده داره سهام عدالت خخخخخ
نادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
سهام رو دست خودتون بگیرید ولی اقدام به فروشش نکنید. سود سهام هم میاد تو حسابتون. بعد که قابل نقل و انتقال شد. دوست داشتین انتقال یا بفروشید. بیشتر سهام مربوط به پتروشیمی هستش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
وقتی مسئولین میگن از نظر سود دهی هیچ فرقی بین مستقیم و غیر مستقیم نیست.
فروشش هم مرحله ای هستش . اونی که واقعا میتونه و میخواد مدیریت سهام انجام بده بره آزاد کنه و مستقیم انتخاب کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
شما میتونید سهام خودتون رو از داخل پورتفو تبدیل به سهام صندوق های با درآمد ثابت کنید و به این شکل بدون ریسک و با سود مناسب مدیریت سرمایه رو به صندوق محول کنید اما این کار را حتما به کمک فرد معتمد و آشنا به بورس انجام دهید چراکه ابتدا باید سهام خود رو بفروشید و سپس سهام صندوق انتخابی رو خریداری کنید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
این کلاه برداریه. آقا چرا اعلام نکردن که اگه پونصد تومنو ندید مالک بقیه سهام نمیشید؟! الان دولت باز دستشو توی جیب مردم کرده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
اگر دولت بخواد فقط همین پونصد رو سهام بده. دزدی تو روز روشنه.
چون شما مالک یک میلیون سهام بودی. که به صورت اقساطی واگذار شده و نهایتا حدود پانصد بدهی اقساط داریم. واینکه بابت این نپرداختن اقساط (پانصدهزار) پنجاه درصد سهم رو بردارن از نظر حقوقی تصاحب اموال مردم محسوب میشه. هیچکی هم انگار صداش درنمیاد.
ناشناس
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
بله درستش این هست کاربر عزیز
بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
کارمندان دولت همه سهام عدالت دارن ولی بعضی بدبخت بیچاره ها مثل من نداریم چکار کنیم سهام دار شیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
دخل و تصرف در مال شخصی افراد چرا که صاحب یک ملیون سهم بوده ولی حالا ۵۰۰ تومن شده اینا می تونن فقط مابه التفاوت بگیرند نه سهام را اسقاط کنند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
دخل و تصرف در مال شخصی افراد چرا که صاحب یک ملیون سهم بوده ولی حالا ۵۰۰ تومن شده اینا می تونن فقط مابه التفاوت بگیرند نه سهام را اسقاط کنند
سحر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
این همه گفتید آخرش مردم رو دور زدید نگفتید چرا ۱۰۰۰۰۰۰تومن شد ۵۳۲۰۰۰ یعنی این دولت تو این ۸ سال با این مقدار سهام پیشرفت نکرده هیچ فقط پس رفت داشته ودر سال بجای ارزش واقعی سهام که کمترینشون ۴۵۰۰۰۰۰داشته هرسال ۸۰ تا ۱۰۰تومن صدقه به مردم میداده که واقعا یکی نیست بگه چرا ازمردم ضعیف راحت میدزدید اصلا میدونید قیامت چیه که ناحق کردن حقوق ملت رو به راحتی دور میزنید و مردم رو احمق فرض میکنید و الانم سجام و کد بورسی صفهای دو کیلومتری پیشخوان و .... اونم تو بدترین شرایط ممکن کرونایی فقط خدا به فریاد مردم برسه و حق این ملت رو بگیره از ناکسان
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
چون ۵۰۰تومان کم میکنن بابت این همه مدت که سهام و نگهداشتن ....فقط به نفع خودشون میکن م....و ببرن د... وطن پرست
ناشناس
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
مگه چقد سود سهام عدالت بوده که اومدن اجاره هم برداشتن ازش خب لعنتیا چی از سودش دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
چرا سهام من رو دزدیدید رو برگه های ما زده یک میلون تومان ولی تو سایتتون شده پونصد هزارتومان ..این کجاش عدالته بعد از ۱۰ ۱۲ سال من که کوتاه نمیام نمیزارم حقمو بخورید شده داستانه ......
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
..... سهام یک تومنیو کردن 532 تومن من از حقم نمیگدرم بعد 14 سال ومدن ازاد کردن اونم با دله دزدی از مردم .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
مااگربخواهیم تفاوت رابدیم وسهام یک میلیون داشته باشیم دولت قبول میکنه؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
چرا بخوای مابقیشو بدی این حق منو شماس ک دوازده سال پولمون دست این جماعته اینا دارن از منو شما دزدی میکنن میخوای بازم پول بهشون بدی؟این یک میلیون تومان سهام حق ما از این زندگیه مسخره س ک بزور شکم خودمون و سیر میکنیم چ برسه ب زنو بچه
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
اگربخواهیم تفاوت راپرداخت کیم که سهام مابشه یک میلیون دولت قبول میکنه؟
نادریان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
سلام برگه سهام عدالت من و خانواده ام یک میلیون تومانی هست،
چرا حالا ان را ۴۵۰هزار تومان محاسبه کرده اند
دلیلش چی، بعد از این همه سال از نصف هم کمتر حساب کرده اند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
من الان برگه سهام یک میلیونی دارم ولی سهام من شده 450 تومن چرا
رضا مرادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
دزدی تو روز روشن سهام یه میلیونی رو که نصف کردن بعد همینم میخوان تو 5تا قسط بدن به خدا دیگ نمیدونم چطوری اعتراضمو نشون بدم فقط میخوام بگم بابت تمام این دزدی ها باید تقاص بدید
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
سهام نصف کردن مال من که اون نصفش حرومشون مثل گوشت سگ
موسی نظرپور
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸
اولین برگ یک ملیون تومانی تحویل ما شده وچون هیچ گونه سهمی واریز نشده تا الان چهارسال پیش یکبار به شرکت سهام عدالت مراجعه کردیم مدارکی خواستن تحویل دادیم به قول خودشان ارسال کردن تهران قراربوده تلفنی جوابی بدن تا الان نه جوابی نه خبری ونه سهامی واریز شده تکلیف چیه..
Maryam
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
من یه پدر کارمند داشتم که الان فوت شده و زمان حیاتش با بدبختی و قسط و قرض پول سهام یک میلیون تومانی رو جور کرد الان که میخوایم سهاممون رو ازاد کنیم زده پونصد هزار خداروخوش میاد اخه؟؟؟
Maryam
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
من یه پدر کارمند داشتم که الان فوت شده و زمان حیاتش با بدبختی و قسط و قرض پول سهام یک میلیون تومانی رو جور کرد الان که میخوایم سهاممون رو ازاد کنیم زده پونصد هزار خداروخوش میاد اخه؟؟؟
بهناز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
واگزارتون‌به این شبایقدر سیاست بازا یه میلیون کجا ۵۰۰هزار کجا خدا براتون نسازه اه همه پشت سرتونه یعنی چی این کارا بهخدا خوردن نداره این پولا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ................
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر................
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ............
ناشناس
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
ای از خدا بی خبرا چرا سهام خانواده پنج نفره یک میلیونی کمتر از پانصد تومان زدی خجالت بکشی درد احمدی نژاد رو سرتان اونم خورد ی حرامتان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ...............
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ...............
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ..............
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ............
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ...............
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ...........
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر .............
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو .................
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر ......
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
خدا ازتون نگذره چرا سهام ما رو کم کردید سودتون بخوره تو سر .......
عباس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
اون دولت داد این دولت دزدید
تا کی بی عدالتی
دزدی تو روز روشن
M
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
اقا چرا برگه سهام ما یک میلیون تومنیه ولی تو سیستم زده ۴۹۲هزار تومن؟
....
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹
یعنی چی چرا مردمو انقد آزارو اذییت میدن چتونه اخهههه جم کنید خودتونو برگه یک میلیونی بقول خودت شده حالا۵۰۰ مگ آزار دارین بعد ک مردم بی پولی میگرتشون میرن دزدی ب هزارجور عذاب جونشون میندازین حالا این دزدیه شماها رو ما چجوری براتون جبران کنیم کی میخاد محکم بکوبه دهنتون؟
....
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹
یعنی چی چرا مردمو انقد آزارو اذییت میدن چتونه اخهههه جم کنید خودتونو برگه یک میلیونی بقول خودت شده حالا۵۰۰ مگ آزار دارین بعد ک مردم بی پولی میگرتشون میرن دزدی ب هزارجور عذاب جونشون میندازین حالا این دزدیه شماها رو ما چجوری براتون جبران کنیم کی میخاد محکم بکوبه دهنتون؟
....
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹
یعنی چی چرا مردمو انقد آزارو اذییت میدن چتونه اخهههه جم کنید خودتونو برگه یک میلیونی بقول خودت شده حالا۵۰۰ مگ آزار دارین بعد ک مردم بی پولی میگرتشون میرن دزدی ب هزارجور عذاب جونشون میندازین حالا این دزدیه شماها رو ما چجوری براتون جبران کنیم کی میخاد محکم بکوبه دهنتون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
سلام چک سهام من ۱میلیونه ولیتوسایت ۵۰۰نشون میده چیکارگنم توسایت هم ۱میلیون نشون بده
عادل
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
....... کجان دولت مردان میهن پرست ههههه آقای............... مگه داریم شایدم به صلاحمون نیست تو بهتر میدونی .... .......... روی پل سراط جلوت وایستادم
کیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵
سهام مادر من ۱ میلیون تومان بوده در سال ۹۶ ولی الان رفتم تو سایت براش زدن ۴۹۰ هزارتومان .پس این بقیه سهام کجا رفته .دزدی از این واضح تر.هیچ کجا هم نمی تونی شکایت کنی . بعد جالب ترش اینه به ۵۰۰ تومن هم‌نمیرسه این سهام .اگه کسی میدونه کجا باید بریم به ما هم بگه بریم شکایت کنیم
امین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
سلام مال من ۲۷۰ تومنه خخخ کجا هوار کنم
s
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
سهام بی عدالت سهم منو مادرم و برادرم یک میلیون بود ولی زده 430 خیلی بی انصافیه....
مصطفی عارف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
ارزش سهام من در سامانه ۲۵۰هزار تومن زده،اون ۲۵۰هزار تومن بقیه اش کجاست؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
سلام سهام من وخانواده همه مون یک میلیونی بوده ولی تو سایت زده پونصد تومن باید چکار کنم یعنی درست نمیشه؟؟
فاطمه نصیرزا
United States of America
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
لطفا بطور واضح در مورد برگه سهام یک میلیون تومان که دست مردم است توضیح دهید که چرا آب رفته وشده پانصد هزار تومان
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سلام من برگه سهام عدالت ۱ میلیونی دارم اما در سامانه سهام عدالت نوشته ارزش سهام شما ۴۵۲ هزار تومان حالا باید چه کار کنم از چه طریقی اعلام کنم؟
ناشناس
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
مال من هم همینطوره
بانشسته
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
باتوجه به اینکه کسی تا کنون به ما توضیح نداده اگر مانده مبلغ سهام را پرداخت نکنید نیمی از سهام شما را برمی داریم ومی فروشیم قراربوده سود حاصل از سهام را درعوض بدهی بردارند.تا تسویه شود حال بهتربود به ما فرصت دیگری می دادند مابقی بدهی را پرداخت کنیم وسهام را کامل تحویل دهند اگرپول سهام تسویه نشده بود پس چرا سودسهام به حساب افراد واریز شد درهرحال برداشتن نیمی از سهام در عوض بدهی بدون اطلاع اشکال شرعی وقانونی دارد وما از مسئولین قضایی ونمایندگان مردم می خواهیم اجازه پایمال شدن حقوق مردم را بعد از این همه سال معطل ماندن ندهند ودرخواست رسیدگی داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
سهام یک میلیونی شده پونصد هزاربه نظر من بفروشید بره هرچه قدر بیشتر بمونه ازش کم میشه چون همینم امکان داره بعداً ندن بعدشم نصف این مبلغ تا حالا خرج کردیم اینور و اونور توی بانک پیشخوان دولت ...و کرایه و از کار موندن و اینهمه صف و عذاب کشیدیم آخرشم اینجوری ‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
سهام یک میلیونی شده پونصد هزاربه نظر من بفروشید بره هرچه قدر بیشتر بمونه ازش کم میشه چون همینم امکان داره بعداً ندن بعدشم نصف این مبلغ تا حالا خرج کردیم اینور و اونور توی بانک پیشخوان دولت ...و کرایه و از کار موندن و اینهمه صف و عذاب کشیدیم آخرشم اینجوری ‌
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
سلام
هرکس کارگزاری ....... داره،لطفا بره توی باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه در قسمت معرفی معرف میتونید کد GH1471 را بزنید و از ۱۵ درصد تخفیف در کارمزد معاملات برخوردار بشین.و هم ۴۰۰ امتیاز جایزه بگیرید.ممنون
فیضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
سلام چرا اصل سهام من ۲۰۰ هزار تومان است
فیضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
سلام چرا اصل سهام من ۲۰۰ هزار تومان است
فیضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
سلام چرا اصل سهام من ۲۰۰ هزار تومان است
ناشناس
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
چراارزش سهمام یه تومنی پانصدتومان شد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
دولت ...... روحانی بازم دست کرد توجیب ملت سهام 1میلیونی حداقل باید 15 تومن باشه ولی 8میلیونه چرا؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
پدر من یک کارمندبازنشسته هست ۱۲سال پیش بخاطره سهام عدالت نفری پانصد هزارتومن ازش پول گرفتن که ارزش سهامش یه تومن باشه ولی الان نصفش آب رفته شده پانصد خداروخوش میاد این بی انصافی نیست حالا این مبلغشم پرداخت کرده چرامردمواذیت میکنیداخه
مثل شما
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱
ما رفتیم کافی نت شکایت کردیم برید شماهم پر کنید خود کافی نت ها بردند بگید پر میکنن براتون امید به خدا شاید فرجی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
پدر من یک کارمندبازنشسته هست ۱۲سال پیش بخاطره سهام عدالت نفری پانصد هزارتومن ازش پول گرفتن که ارزش سهامش یه تومن باشه ولی الان نصفش آب رفته شده پانصد خداروخوش میاد این بی انصافی نیست حالا این مبلغشم پرداخت کرده چرامردمواذیت میکنیداخه
ابولفضل بهرامی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
سلام من سهام امیلیونی دارم ولی درسایت واردمیشم ۵۰۰تومانه لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر
ایرانی غمگین
United States of America
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
به این بخش متن فوق خوب دقت کنید:
(تبصره ۳ ماده ۶ آیئن نامه اجرایی توزیع سهام عدالت). با این شرط در فروش سهام مقرر شده دولت از محل فروش سهام باقی مانده نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نماید نه اینکه سهامی را که فروخته به همان قیمت ۱۰ سال قبل پس بگیرد. با اجرای این روش وصول مطالبات، تعداد شرکت‌های واگذار شده از ۶۴ شرکت به ۴۹ شرکت و مبلغ سهام واگذار شده از ۴۹.۰۰۰ میلیارد تومان به مبلغی در حدود ۲۷.۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

یعنی اینها به چیزی که ۱۵ سال پیش با کلی شانتاژ رسانه ای به مردم واگذار کردند هم رحم نکردند و الان در هیاهوی ارزش چند میلیونی این سهام که فقط و فقط به دلیل بی ارزش شدن ریال هست خیلی راحت ۲۲ هزار میلیارد تومان با ریال ۱۵ سال قبل یعنی ۴۵ درصد از کل ارزش سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر ایرانی را در روز روشن دزدیدند و به هیچ رسانه ای هم اجازه ندادند تا در مورد آن حرفی بزند و تنها توجیه و جواب هم هوچیگری درخصوص افزایش ارزش این سهام بود
این هم از سرنوشت غم انگیز ملت در داستان سراسر دروغ عدالت در سهام عدالت خودتان قضاوت کنید ....
ایرانی غمگین
United States of America
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
به این بخش متن فوق خوب دقت کنید:
(تبصره ۳ ماده ۶ آیئن نامه اجرایی توزیع سهام عدالت). با این شرط در فروش سهام مقرر شده دولت از محل فروش سهام باقی مانده نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نماید نه اینکه سهامی را که فروخته به همان قیمت ۱۰ سال قبل پس بگیرد. با اجرای این روش وصول مطالبات، تعداد شرکت‌های واگذار شده از ۶۴ شرکت به ۴۹ شرکت و مبلغ سهام واگذار شده از ۴۹.۰۰۰ میلیارد تومان به مبلغی در حدود ۲۷.۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

یعنی اینها به چیزی که ۱۵ سال پیش با کلی شانتاژ رسانه ای به مردم واگذار کردند هم رحم نکردند و الان در هیاهوی ارزش چند میلیونی این سهام که فقط و فقط به دلیل بی ارزش شدن ریال هست خیلی راحت ۲۲ هزار میلیارد تومان با ریال ۱۵ سال قبل یعنی ۴۵ درصد از کل ارزش سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر ایرانی را در روز روشن دزدیدند و به هیچ رسانه ای هم اجازه ندادند تا در مورد آن حرفی بزند و تنها توجیه و جواب هم هوچیگری درخصوص افزایش ارزش این سهام بود
این هم از سرنوشت غم انگیز ملت در داستان سراسر دروغ عدالت در سهام عدالت خودتان قضاوت کنید ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
این چه مسخره بازی تو برگه نوشته۱میلیون بعد تو ارزش داریی زده ۵۰۰ هزار تومان دزدی تا این حد
ارش
Netherlands
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
خودتونو مسخره کردین ی جوونم جز مرگ ارززویی ندارم.......سهامم ی ملیونی توسایت زده ۴۸۰ دزدی از این تابلوترم مگه داریم........خدا ی مرگ راحت بده
علی مرادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
سلام چرا سهام عدالت من ۱۹۰ هزار تومان هست دلیل چیست لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه تشکر
وحید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲
د لعنتی نیازمندای واقعی سهام عدالت که پول نداشتن بریزن سهامشونو زنده کنن
بعدشم سهمی که تعلق گرفته به هردلیل مقدارش تغییر کنه شک نکنید دزدی آشکاره...
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
بگویید همه دولتها حق کارگران را خوردند این عزیز نگفت چرا برای آخوندهای حوزه کامل دادند و برای سپاهیان و ارتشیان و نیروی انتظامی بازنشسته کامل دادند و فقط دو میلیون کارگر که خانواده شهید و جانباز و اسیر نبودند نصف شد امروز دوران دروغگویی های دهه 60 گذشته است
بهنام
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
با سلام من ارتشی ام با اجازتون وقتی سهام عدالت را دولت داد به ما گفتند که 500هزار تومان دیگه از حقوق برداشت میکنند و سهام عدالت یک میلیون میشه که اجباری بود بعدم سود بهمون ندادن به بهانه اینکه ارزش سهامتون بالاتر بوده الانم که سهام عدالت آزاد شده 492 هزارتومانه هم 500 ازمون گرفتن یک ریالم بهمون ندادن الانم همه فکر میکنم ما کامل گرفتیم حرفم بزنیم بعد این همه بدبختی و تو بیابون نگهبانی از ملت دادن به اردنگی نصیبمون میشه پس وقتی اطلاعات کافی ندارید تورو به اعتقادات اون نگید البته من ارتشی‌ها را می‌دونم نگرفتن بقیه را خدا عالمه
ناشناس
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
عمو اگه واقعا خیلی بلدی .........حرف میزنی به جای اینکه بری یقه دولت بگیری میگی سپاهی و ارتشی کامل دادن زورتون به اینا میرسه. من نه نظامی هستم نه ارتشی نه اخوند دولتم همین میخاد شما ها رو اذیت کنه قاطی کنین به اینا حرف بزنین واقعا این دیگه کار حضرت فیل نیست تو همین سایت هزار نفر جمع شین بدون اینکه حضوری برین جایی واسه شکایت از طریق امضا الکترونیکی شکایت به قوه قضاییه بفرستین که دیگه از این کارا نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
بنده نظامی هستم وقتی که سهام عدالت را دولت داد چون حقوق بگیر بودیم گفتن 500هزار تومان دیگه هم از سود سهام عدالت تان برمی‌داریم ودر آخر یک میلیون سهم به شما تعلق میگیرد پانصد هزار تومان از حقوق برداشت کردن و تا الان هم یک ریال سود بهم ندادن الان هم 492 هزار تومان سهام عدالت برایم در سامانه ثبت شده من دوسره کلاه سرم گذاشتن هم 500 تومان از حقوق برداشت کردن و هم سود سهام عدالت را برام نریختن باید به نظرتون چکار کنم برگه سهام عدالت 1میلیونی را هم دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
اولاتو این حکومت عدالت نیست .دوم کی ازاین حکومت خوردیم که حالابده بخوریم.سوم تاکی سرکاری سرگرمی تو سری روشن نشدن این موضوعات وامثال .چهارم ملت همین باورداشتن ها این جور افکارحکومت عاقبت کشور مامثل لبنان عروس جهان میشود.پنجم به قول این خط این نشون
سید مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
با سلام هرچی کلمه تعقیر را میزنم نمیاد چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
تمام تقصیر آمریکا است اگر نفت میفروختن به دز دی کردن رو
نمی آوردن اما الان
پول نفت نیست که بخورن اما ملت هست هر روز یکجور جیب ملت
بزنید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
مگه سر خرمن دولت خودش هرکاری میکنه چرا از سود سهام ما که ده سال بود نگرفتیم برای خرید حق تقدم سهام انجام نشد مثل این که این مابقیم این دولت رحم نکرد که الان همه شاکی هستند میخان شکایت کنن
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
به جای این که یقه دولت بگیرین هی مینالین کاسه چه کنم چه کنم دست میگیرین سهام یک تومنی که میشه 500ذتومن باید از سود ما میگرفتن و حق تقدم سهام را خرید میکردن یا از طریق مجمع یا هر کوفت دیگه ای برای همه پست میکردن حالا به همین خاطر شما از طریق همین سایت هزار نفر بدون اینکه برین جایی از طریق امضا الکترونیکی یه شکایت علیه این دروغگو ها تنظیم کنین و بفرستین قوه قضاییه مطمعن باشین حقتون میگیرین به جای این همه فهش و ناله کردن این بهترین کار هست که دیگه یاد بگیرن اگه حق این مردم بخورن کسی هست دنبالش بگیره
ی بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
برگه یک میلیونی سهام پانصدوسی ودو تومانی یعنی گوه یعنی کلاه یعنی دزدی یعنی مردم خرفرض کردن
میگه باید چهارصدوسیو دوتومان مابالتفاوت خودت سال ۹۵پرداخت میکردی
ی بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
برگه یک میلیونی سهام پانصدوسی ودو تومانی یعنی . یعنی کلاه یعنی دزدی یعنی مردم خرفرض کردن
میگه باید چهارصدوسیو دوتومان مابالتفاوت خودت سال ۹۵پرداخت میکردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
سهام من یک ملیونی بوده الان ۵۰۰تومانه چکارکنم.
مهناز امیری استان کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
باسلام من سهام یک میلیونی تومانی کمیته امداد داشتم الان شده ۴۵۲ هزار بایدچیکار کنم ممنونم
مهناز امیری 3256515185 کدملی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
باسلام من سهام یک میلیونی کمیته امداد داشتم باید چیکار کنم ممنونم