بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
در پی اعلام رئیس کل سازمان خصوصی سازی؛

پرداخت سود سهام عدالت از امروز آغاز می‌شود

رئیس کل سازمان خصوصی سازی از پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان خبر داد.
کد خبر : ۲۱۷۲۶۱

پرداخت سود سهام عدالت از امروز آغاز می‌شود

به گزارش بورس نیوز، دکتر علیرضا صالح درخصوص پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۷ شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت که به حساب مشمولان از امروز (شنبه، ۳ اسفند) آغاز می‌شود اظهار کرد: بر این اساس به ازای هر سهم یک میلیون تومانی ۲۰۵ هزار تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: این در حالی است که سایر مشمولان نیز متناسب با میزان سهام عدالتی که دارند، سود دریافت می‌کنند که این میزان سود، بسته به ارزش سهام عدالت هر یک از مشمولان متغیر خواهد بود.

وی با اشاره به این که مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از مقدار سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: برگه‌های اولیه سهام عدالتی که در دست مشمولان هست، ملاک ارزش سهام عدالت آن‌ها و سودی که به آن تعلق می‌گیرد نیست و همانطور که اشاره شد مشمولان برای آگاهی از میزان سهام عدالت خود و همچنین سودی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، صرفا باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

صالح ادامه داد: از زمان آغاز طرح سهام عدالت در کشور تا سال ۱۳۹۵ مطابق قانون، سود سهام عدالت مشولان بجای پرداخت به آن‌ها بابت اقساط سهامشان به خزانه واریز شد و پس از پایان این ملهت قانونی، این سود به صورت سالانه میان مشمولان تقسیم می‌شود.

وی با بیان این که ممکن است ارزش سهام عدالت برخی افراد به دلیل انحصار وراثت افزایش یافته باشد، گفت: تلاش می‌کنیم سود سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۷ شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت را تا پایان اسفندماه به حساب مشمولان به صورت علی الحساب واریز کنیم.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: شمار مشمولان سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون نفر بوده که از این تعداد حدود ۶ میلیون نفر هنوز شماره شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده اند که این دسته از مشمولان برای ورود شماره شبای خود باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند. بر این اساس پس از تایید شماره شبای آن‌ها علاوه بر این که سود سهام عدالت سال ۹۷ شرکت‌های سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز خواهد شد، سود سهام عدالت مربوط به دو سال گذشته نیز محفوظ بوده و به حساب این دسته از مشمولان واریز می‌شود.

گفتنی است؛ سود سهام عدالت در سال ۹۵ به ازای هر سهم یک میلیونی ۱۵۰ هزار تومان، و برای سال ۹۶ سود این سهام ۱۷۵ هزار تومان بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر