بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

ارزش بیش از ۵.۵ برابری سهام عدالت

معاون اول رئیس جمهور گفت: ارزش سهام مشمولان سهام عدالت در حال حاضر بیش از ۵/۵ برابر شده است.
کد خبر : ۲۱۷۲۷۲

ارزش بیش از ۵.۵ برابری سهام عدالت

به گزارش بورس نیوز، معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به طرح دولت اصلاحات برای سهامدار شدن مردم در کارخانه‌های بزرگ کشور اظهار کرد: پس از دولت اصلاحات، این طرح به نام سهام عدالت مطرح شد و در این دولت طی برنامه ریزی چندساله، لایحه‌ای به مجلس ارائه شد که امیدوارم به تصویب برسد چرا که نتیجه آن این است که بیش از ۵۰ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت می‌توانند در کارخانجات بزرگ کشور به معنای واقعی سهامدار شده و بهره مندی بیشتری خواهند داشت و حتی می‌توانند در تعیین مدیریت این صنایع دخالت داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که برخی کارخانه‌های بزرگ کشور در قالب سهام عدالت واگذار شدند، ارزش سهام این کارخانه‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان بود که امروز سهام آن‌ها به ۱۴۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این دارایی متعلق به بیش از ۵۰ میلیون نفر دارنده سهام عدالت است.

جهانگیری با اشاره به اینکه ارزش سهام افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در ابتدای این طرح حدود یک میلیون تومان بود، گفت: سهام این افراد امروز ۵/۵ برابر شده و به عنوان مثال یک خانواده پنج نفره صاحب دارایی حدود۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان است که هم می‌تواند آن را بفروشد و هم می‌تواند از سود این سهام بهره‌مند شود که البته به آن‌ها توصیه می‌کنیم این سهام را نزد خود حفظ کنند و از سود آن استفاده کنند چرا که طی سال‌های آینده ارزش آن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت تعاونی‌ها در کمک به اشتغالزایی در کشور نیز افزود: امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در تعاونی‌های کشور مشغول به کار هستند که اکثر این تعاونی‌ها با سرمایه‌ای اندک ایجاد شده اند.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری این که امروز سه میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد و نرخ بیکاری بالاست، تاکید کرد: برای حل مشکل بیکاری راهی جز توسعه تعاونی‌ها و صنایع کوچک و متوسط وجود ندارد. اگر به دنبال کاهش فقر و رفع نابرابری‌ها هستیم این مهم از طریق توسعه تعاونی‌ها و صنایع کوچک و متوسط شدنی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر