بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

دبه‌سازهای آرژانتینی

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به هلدینگی که معامله‌ای کلان را دود کرد تا تامین‌سرمایه‌ای که مهیای ورود به بورس تهران شده است.
کد خبر : ۲۱۷۳۰۱

دبه‌سازهای آرژانتینی

به گزارش بورس نیوز، طایفه حبابیون دست از سر این بازار برنمیدارند و یادشان رفته تا همین یکی دو سال پیش، کل مشکلات اقتصادی کشور را به گردن ضعف فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور می‌دانستند. حالا که مردم جای دلالی شبانه در سبزه‌میدان و ... راه بورس را در پیش گرفته‌اند، مدام می‌گویند حباب است! بد نیست این آقایون به جای ذکر شبانه روزی حباب بورس، نگاهی هم به سبقه کاری شان داشته باشند. مثلا دوست عزیزی که اصرار داشت بورس یک ماه بعد از واگذاری سهام دولت می‌ریزد؛ گویا خراب کاری‌هایشان در میرداماد را فراموش کرده‌اند که حالا ادعای بازارشناسی می‌کنند! یاد جمله تاریخی یکی از مسئولان سابق افتادیم که فرمودند "آبو بریزید جایی که می‌سوزه"
البته اظهار نظر در مورد بورس این روز‌ها از نان شب برخی آقایان و مسوولان هم واجب‌تر شده! تا جایی که اگر جمله‌ای به خاطر مبارک شان خطور نکند که در وصف این بازار بگویند، آه می‌کشند و رشد بازار سرمایه را لطف خدا می‌دانند! حالا اهالی این بازار چه کرده اند که مشمول لطف خدا شده اند، الله اعلم.

وقتی دارایی دود می‌شود
معامله ۳۷۰۰ میلیارد تومانی یکی از هلدینگ‌های معدنی با یکی از بانک‌های دولتی بر سر خرید کارگزاری و تامین سرمایه و چند شرکت قد و نیم قد دیگر دود شد و به هوا رفت؛ با ایراد اهالی ملاصدرا به تشریفات مزایده و ساختار دولتی بانک مذکور در قبال دارایی‌های آن، مزایده ۳۷۰۰میلیارد تومانی این هلدینگ بر سر واگذاری سهام مالکیتی و مدیریتی برخی شرکت‌های وابسته به این بانک دولتی، ابطال شده و واگذاری این دارایی‌ها از دستور کار بانک فعلا خارج شده است.
با توجه به چند برابر شدن ارزش این دارایی‌ها، دبه کردن این بانک دولتی در مزایده مذکور را می‌توان یک سناریو محتمل برای اهالی میدان آرژانتین دانست.

گرم‌کردن پیش از مسابقه
خبر مهم اینکه شرکت تامین سرمایه‌ای که زیر سایه یکی از مدیران اسبق ملاصدرا فعالیت می‌کند، خود را برای ورود به بورس تهران گرم کرده است.

قیمت‌های حباب بر محور‌های خودروساز معروف
در جاده مخصوص این روز‌ها بوی رکود می‌آید. تیراژ تولید برخی خودرو‌ها از جمله ون و خودرو‌های سنگین به شدت کاهش یافته و این کاهش تیراژ تولید شاید افزایش مداوم قیمت‌ها را توجیه کند. البته مدیونید اگر افزایش قیمت‌ها را حباب بدانید؛ حباب فقط و فقط مختص بورس بوده و بازار‌های دیگر هر چقدر هم رشد کنند، از حباب مصون هستند. مثلا قیمت گوشی موبایل در ۲ ماه اخیر ۵۰ تا ۸۰ درصد گران شده و هیچ کس هم دلواپس نیست!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
افشین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
آی باریکلا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
این موضوع رو بر سایتهای خبری باید ایراد گرفت که حرفهای این به اصطلاح کارشناسان رو نشر میدهند و بولد میکنند