بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
نگاهی به آخرین پرتفوی بزرگ‌ترین هلدینگ نفتی کشور؛

کسب سود فروش ۴۰ هزار میلیارد ریالی "فارس"

ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری به بیش از ۹۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۷۳۴۴

کسب سود فروش ۴۰ هزار میلیارد ریالی در فروردین ماه


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر اساس صورت وضعیت پرتفوی سرمایه گذاری فروردین ماه خود، موفق به کسب سود فروش ۴۰ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریالی در این ماه شده است.
واگذاری سهام شرکت پتروشیمی هنگام به ارزش ۲۹ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال در این ماه منجر به شناسایی سود خالص ۲۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریالی از این معامله شده؛ همچنین عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی تندگویان نیز سود خالص ۱۷ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریالی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری به بیش از ۹۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. بهای تمام شده این پرتفوی ۵۳ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال بوده و به این ترتیب مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی این هلدینگ به حدود ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

در جدول زیر شرکت‌های اصلی زیرمجموعه بورسی هلدینگ خلیج فارس به همراه ارزش بازار آن‌ها در پایان فروردین ماه ارائه شده است.

کسب سود فروش ۴۰ هزار میلیارد ریالی در فروردین ماه

همچنین در بخش پرتفوی غیر بورسی، بهای تمام شده سبد سهام این شرکت به ۷۸ هزار میلیارد ریال رسیده است. از جمله شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در بخش غیربورسی آن می‌توان به مالکیت ۱۹.۸ درصدی پتروشیمی کاویان، ۶۹.۳ درصدی پتروشیمی بندر امام، ۹۹.۶۶ درصدی پالایش بیدبلندخلیج فارس و ۲۸.۶۵ درصدی پتروشیمی دماوند اشاره داشت.

همچنین این شرکت افزایش سرمایه خود به مبلغ ۵۲ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته را ثبت کرده و به این ترتیب سرمایه فعلی شرکت به ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبری از یک عرضه اولیه؛

"پتروشیمی بندرامام " بورسی شد

شرکت پتروشیمی تندگویان برگزار می‌کند؛

قابل توجه سهامداران "شگویا"

سودسازی پای تابلوی معاملات بورس؛

سبد «فارس» بورسی‌تر شد

ارسال نظر