بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
معاون طرح و برنامه وزرات صمت مطرح کرد:

۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز بخش صنعت

سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت در سال ۹۹، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد.
کد خبر : ۲۱۷۳۷۴
 
۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز بخش صنعت
 
به گزارش بورس نیوز، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزرات صمت ضمن بیان ورود ۲۱ شرکت و محصول به بازار سرمایه طی سال ۹۸، اظهار کرد: به دلیل قابل تامین نبودن این حجم از منابع مالی موجود در سیستم بانکی، از شرکت‌های بزرگ درخواست شد در جهت تامین مالی از ظرفیت‌های جدیدی، چون ورود به بازار سرمایه در سال ۹۹ اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی تشویق شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزار‌های نوین مالی را می‌توان یکی از سیاست‌ها مهم وزات صمت دانست و گفت: میزان سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و سرمایه گذاری ثابت نیز حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت خاطر نشان کرد: طی سال اخیر، ۵ شرکت بخش تولید در بورس، ۱۱ شرکت در فرابورس و ۵ محصول در بورس کالا ورود کرده که مجموعا نشان دهنده ظرفیت‌های خالی بسیاری در این مسیر است. 

وی افزود: در ساختار وزارت صمت، دفتر سرمایه گذاری و تامین مالی در جهت تشویق شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزار‌های جدید مالی ایجاد شده است.

زرندی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ابزارهایی، چون اوراق بدهی، لیزینگ، صکوک و گام در بخش تولید استفاده شده و لازم است تغییر نگاه در بین فعالان صنعتی، معدنی و متولیان این امر نیز اتفاق بیفتد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر