بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی پیش روی "وبصادر" و "وتجارت"

صندوق ETF "دارا یکم‌" با در نظر گرفتن قیمت سهم ها و پتانسیل بانک ها، ارزنده بوده و برای سرمایه گذاری مناسب است.
کد خبر : ۲۱۷۳۸۰

فرصتی طلایی پیش روی

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس با احتساب پرش ۴۴ هزار واحدی امروز، از ابتدای سال جاری تا کنون رشد تقریبا ۸۷ درصدی داشته است. این در حالی است که از یک سو، خیل مردم مشتاق به سرمایه گذاری در این بازار و چشیدن از شهد شیرین بازدهی بورس تهران کار گزاری ها را با صف عریض متقاضیان کد بورسی مواجه کرده و از سوی دیگر، برخی بر طبل حباب بازار سرمایه و احتمال زیان مردم می کوبند.

احسان مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: نکته ای که از دید بسیاری از تحلیلگران مغفول مانده، بحث نسبی بودن قیمت ها است. قیمت در هر بازار، در مقایسه با سایر بازارها مفهوم پیدا می کند. با این نگرش، ارزش بازار برخی شرکت های حاضر در بازار سرمایه در مقایسه با قیمت بازار املاک و درآمد فروش و... رشد حباب گونه داشته و ضروری است که رسانه های تحلیلی و شرکت های مشاور سرمایه گذاری و... در مورد این گروه از سهم های بازار اطلاعات تحلیلی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

وی افزود: اما وجود تعداد محدودی سهم حبابی (که معتقدم تعداد آنها بیش از ۳۵ نماد نیست) نباید باعث شود واژه حباب را در مورد کلیت بازار سرمایه بکار ببریم. البته به نظر می رسد بعضی سرمایه گذاران با علم بر غیر ارزندگی این سهم ها، فقط بر اساس جو بازار اقدام به خرید این سهم ها می کنند تا در کوتاه مدت نوسان بگیرند. در مقابل، سهم های ارزنده ای هم در بازار سرمایه وجود دارد که برای سرمایه گذاری مناسب است. سهم های گروه سرمایه گذاری از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری هستند.

مرادی ضمن تاکید بر عدم تعادل عرضه و تقاضای بازار اظهار کرد: عرضه سهام دولت در شرکت های بورسی در قالب صندوق های ETF اگر چه اتفاق مثبتی است؛ ولی حجم این صندوق ها جوابگوی عطش بازار نیست. ضمن اینکه معتقدم ارزندگی هر صندوق باید بطور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. صندوق ETF "دارا یکم‌" با در نظر گرفتن قیمت سهم ها و پتانسیل بانک ها، ارزنده بوده و برای سرمایه گذاری مناسب است.

مرادی تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در مورد بانک تجارت و بانک صادرات این است که افزایش قیمت این سهم ها در بازار، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را جذاب می کند. افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، علاوه بر آنکه در جذب نقدینگی بازار سرمایه موثر خواهد بود، به سودآوری بانک ها هم کمک شایانی خواهد کرد. چرا که در صورت ورود نقدینگی به بانک ها، این نقدینگی بلافاصله در چرخه فعالیت های بانک قرار خواهد گرفت و درآمدزایی به همراه خواهد داشت. امیدواریم بانک ها از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سپهر اول کارگزاری بانک صادرات؛

سبدی با سهم بالای گروه بانکی و خودرویی

۱۷درصد از سهام این بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود؛

نقش پررنگ "وتجارت" در صندوق دارایکم

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرمولی برای رشد جذابیت قیمتی "دارا یکم"

چند نکته در مورد صندوق ETF با نماد "دارا یکم"؛

بازار تشنه بلعیدن نخستین یونیت سرمایه‌گذاری

ارسال نظر