بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
ثبت عملکردی مناسب از سهم مورد توجه این روزهای فعالین بورس؛

"کرماشا" و ادامه روند صعودی سودآوری

افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش که بخش عمده‌ای از آن را اوره و آمونیاک صادراتی تشکیل داده از اصلی‌ترین دلایل رشد درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی گذشته است.
کد خبر : ۲۱۷۵۴۴

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بی شک شرکت‌های اوره سازی در سال مالی ۱۳۹۸ شرایط مطلوبی را تجربه کردند و تثبیت نرخ‌های فروش اوره حتی در کاهش معنادار قیمت‌های جهانی سایر محصولات پتروشیمی، افزایش نرخ‌های دلار و ...، از نکات امیدوارکننده صورت‌های سود و زیان شرکت‌های فعال در این حوزه بود.

پتروشیمی کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نبود و روز گذشته با اعلام سودی ۱۹۵۳ ریالی به ازای هر سهم در صورت‌های مالی حسابرسی شده خود نشان داد که دلیل تشکیل صف خرید سنگین در نماد این شرکت و عدم عرضه سهام توسط سهامداران بی معنا نیست.

افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش که بخش عمده‌ای از آن را اوره و آمونیاک صادراتی تشکیل داده از اصلی‌ترین دلایل رشد درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی گذشته است.

همانگونه که در جدول ذیل ملاحظه می‌شود افزایش فروش در حدود ۶۴.۰۰۰ تنی اوره صادراتی و کاهش متناسب فروش اوره داخلی از یکسو و افزایش نرخ‌های فروش محصولات از سوی دیگر منجر به افزایش بیش از ۳.۸۰۳ میلیارد ریالی درآمد‌های شرکت در سال ۱۳۹۸ شده است.

در انتها رشد بیش از ۳۷ درصدی و ۳.۸۰۳ میلیار ریالی مجموع مبالغ فروش شرکت، رشد ۴۹ درصدی بهای تمام شده شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ که عمدتا مربوط به افزایش نرخ ارز نیمایی و در نتیجه افزایش قیمت گاز خوراک مصرفی است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته منجر به رشد بیش از ۳۴ درصدی و شناسایی بیش از ۶.۸۹۰ میلیارد ریال سود خالص شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۵ ماهه شرکت به ۵.۵۰۰ میلیارد ریال رسید؛

افزایش نرخ فروش اوره "کرماشا"

کاهش ۲۰درصدی مقادیر فروش نسبت به سال گذشته؛

درآمدهای عملیاتی "کرماشا" تنها ۱۰درصد رشد داشت

آخرین تراز ارزی "کرماشا" در کدال هست!

"کرماشا" از صادرات اوره بی‌خبر ماند

ارسال نظر