بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
عملکرد این بیمه‌ای در فروردین‌ماه زیر ذره‌بین رفت؛

رشد ۴۰ درصدی حق بیمه صادره "پارسیان"

در بخش خسارت‌های پرداختی، طی یک ماه گذشته مبلغ خسارت پرداختی این شرکت به ۸۸۹ میلیارد ریال رسیده که ۴۷۷ میلیارد ریال آن در بخش ثالث و ۱۶۶ میلیارد ریال از خسارت‌های پرداختی در بخش درمان بوده است.
کد خبر : ۲۱۷۵۹۳

رشد حق بیمه صادره در سال ۱۳۹۸

 

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بیمه پارسیان بر اساس گزارش عملکرد فروردین ماه این شرکت، حق بیمه یک هزار و ۱۴۹ میلیارد ریالی را صادر کرد.

در حالی که در ماه‌های گذشته حق بیمه بخش درمان یکی از مهم‌ترین رشته‌های بیمه‌ای این شرکت محسوب می‌شد، اما در ماه جاری و با توجه به تعطیلات ناشی از عید نوروز و قرنطینه‌های اعمال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش سنگین صدور بیمه نامه‌های بخش درمان در این شرکت بوده‌ایم.

در فروردین ماه تقریبا نیمی از بیمه نامه‌های صادر شده مربوط به بخش ثالت، ۱۵درصد بخش زندگی و ۱۲درصد بخش بدنه خودرو بوده است.

همچنین در بخش خسارت‌های پرداختی، طی یک ماه گذشته مبلغ خسارت پرداختی این شرکت به ۸۸۹میلیارد ریال رسیده که ۴۷۷میلیارد ریال آن در بخش ثالث و ۱۶۶میلیارد ریال از خسارت‌های پرداختی در بخش درمان بوده است.

همچنین در سال۱۳۹۸ و بر اساس گزارش عملکرد اسفند ماه شرکت، کل حق بیمه نامه‌های صادره شامل بیمه نامه‌های اتکایی قبولی به بیش از ۲۸هزار و ۲۷۹میلیارد ریال رسیده و خسارت‌های پرداختی نیز به ۱۵هزار و ۱۰۲میلیارد ریال رسیده است.

حق بیمه‌های صادر شده نسبت به سال ۹۷ افزایش در حدود ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. در حالی که خسارت‌های پرداختی کمتر از ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در جدول زیر روند صدور حق بیمه نامه در ۶ ماه گذشته به همراه اقلام مقایسه‌ای سال گذشته ارائه شده است.

رشد حق بیمه صادره در سال ۱۳۹۸

رشد حق بیمه صادره در سال ۱۳۹۸

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران این شرکت بیمه‌ای بخوانند؛

رشد ۳۰ درصدی حق بیمه‌های صادره "پارسیان"

بیمه پارسیان برای سهامداران سنگ تمام گذاشت:

رشد ۸ برابری ارزش سهام تنها در یک سال

افزایش شیب صعود این شرکت بیمه در سال ۹۸؛

تراز «پارسیان» سنگین شد

ارسال نظر