بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
آخرین پرتفوی این شرکت سرمایه‌گذاری بررسی شد؛

سهم بالای "شیران" از ارزش "وآتی"

بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی شرکت بدون تغییر نسبت به ماه گذشته معادل ۱.۸۶۶ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۱۷۶۰۱

سهم بالای


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بر اساس آخرین صورت وضعیت پرتفوی اعلام شده توسط این شرکت، مازاد ارزش بازار پرتفوی بورسی خود را به بیش از ۴۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال رسانده است.

جمع ارزش پرتفوی بورسی این شرکت در پایان فروردین ماه به ۵۱ هزار میلیارد ریال رسیده که با توجه به رشد محسوس قیمت‌ها در دو هفته گذشته، به نظر می‌رسد که ارزش پرتفوی بورسی شرکت به ۷۰ هزار میلیارد ریال نیز رسیده باشد.

نگاهی به زیرمجموعه‌های این سرمایه‌گذار

صنایع شیمیایی ایران با ۲۹.۵۳ درصد مالکیت در پایان فروردین ماه و ثبت ارزش بازار ۴۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی، بیش از ۸۴ درصد از کل ارزش پرتفوی بورسی این شرکت را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب، مشاهده می‌شود که تغییرات قیمتی سهام این شرکت سهم بسیار بالایی در محاسبه ان‌ای وی شرکت آتیه دماوند ایفا می‌کند.

لازم به ذکر است، در حال حاضر و با توجه به رشد نزدیک به ۵۰ درصدی قیمت سهام صنایع شیمیایی ایران، ارزش بازار سهام این شرکت با توجه به مالکیت فعلی آتیه دماوند که ۲۹.۰۷ درصد بوده به ۶۴ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال رسیده و کل ارزش بازار سهام شرکت آتیه دماوند در حال حاضر کمتر از ۵۴ هزار میلیارد ریال که نشان دهنده پتانسیل رشد ارزش بازار "وآتی" در روز‌های پیش رو خواهد بود.

سهم بالای

از دیگر زیرمجموعه‌های بورسی مهم این شرکت می‌توان به مالکیت ۱۲ درصدی شرکت لیزینگ صنعت و معدن و ۴ درصدی آتیه داده پرداز در پایان فروردین ماه اشاره کرد.

همچنین بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی شرکت بدون تغییر نسبت به ماه گذشته معادل ۱.۸۶۶ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸، سود خالص هر سهم در این مدت معادل ۲۵ ریال به ازای هر سهم محقق و شناسایی شده و با توجه به ماهیت سرمایه گذاری شرکت، بخش عمده‌ای از سود شرکت در سه ماهه پایانی محقق می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر