بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
آیا رشد سهام این شرکت‌ها در سال گذشته توجیهی منطقی دارد؛

کاهش حاشیه سود ناخالص "کلوند"

با توجه به رکود صنعت ساختمان، کاهش مقادیر فروش و به ویژه کاشی‌های دیواری، کف و پرسلانی داخلی از رویداد‌های غیر قابل انکار سال مالی ۱۳۹۸ است.
کد خبر : ۲۱۷۷۴۷

آیا رشد سهام این شرکت‌ها در سال گذشته توجیهی منطقی دارد:


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که این روز‌ها صحبت کردن راجع به سهم‌هایی با بیش از ۳ تا ۴ هزار تومان با سودی ناچیز به امری عادی مبدل شده، صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت کاشی و سرامیک الوند حاکی از کاهش حاشیه سود ناخالص و عدم تغییر محسوس سود عملیاتی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی گذشته دارد.

آیا رشد سهام این شرکت‌ها در سال گذشته توجیهی منطقی دارد:

کاشی سرامیک الوند در سال مالی ۱۳۹۸، با تحقق فروش ۲.۰۱۷ میلیارد ریالی و ۲۵ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و البته افزایش بیش از ۴۰۷ میلیارد ریالی و ۳۴ درصدی بهای تمام شده گزارش عملکرد نه چندان جذابی را روانه سامانه کدال کرد. عمده این تغییرات درآمدی حاصل افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش سال به واسطه افزایش محسوس نرخ تورم بوده که مربوط به افزایش درآمد‌های حاصل از فروش کاشی‌های دیواری و کف و همچنین کاشی پرسلان است.

مقادیر و مبالغ محصولات فروخته شده شرکت کاشی سرامیک الوند به شرح جدول ذیل است:

آیا رشد سهام این شرکت‌ها در سال گذشته توجیهی منطقی دارد:

اما همانگونه که از جدول نیز قابل مشاهده بوده، با توجه به رکود صنعت ساختمان، کاهش مقادیر فروش و به ویژه کاشی‌های دیواری، کف و پرسلانی داخلی از رویداد‌های غیر قابل انکار سال مالی ۱۳۹۸ است.

شاید اگر عدم شناسایی زیان غیر عملیاتی ناشی از تسعیر ارز در سال ۱۳۹۷ منجر به کاهش در حدود ۶۳ میلیارد ریالی سود خالص این شرکت نشده بود، این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ هیچ تغییر بااهمیتی در میزان سودآوری خود منتشر نمی‌کرد و البته رشد بیش از ۷۵۰ درصدی قیمت سهام این شرکت هم بیش از پیش توجیه ناپذیر می‌بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیش بینی سود ۱۹۵ تومانی برای هر سهم
شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند پیش بینی کرد؛

پیش بینی سود ۱۹۵ تومانی برای هر سهم "کلوند"

رشد مقادیر و نرخ‌های فروش عاملی برای افزایش سودآوری؛

"کلوند" رکود صنعت ساختمان را دور زد

مدیرعامل تاصیکو در جلسه مدیران عامل شرکت‌های تابعه خبر داد:

EPS دوبرابر شد / تمام اهداف عملیاتی سال ۹۸ هلدینگ محقق شد

ارسال نظر