بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
مدیر عامل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم رشد بازار سرمایه در چند ماه آینده

بازار سرمایه قطعا روزهای منفی و مثبت به خود خواهد دید؛ اما معتقدم روند کلی بازار سرمایه در چند ماه آینده، مثبت خواهد بود.
کد خبر : ۲۱۷۸۱۸

تداوم رشد بازار سرمایه در چند ماه آینده

به گزارش بورس نیوز همانطور که پیش بینی می شد شاخص کل با نزدیکی به مرز روانی ۱ میلیون واحدی وارد فاز اصلاح شد.
از روز گذشته فشار عرضه، برخی نمادها را تا صف فروش کشانده و البته نمی توان حجم بالای معاملات را هم نادیده گرفت. خیلی از صف های فروش امروز به مدد تقاضای بازار برچیده شد و با توجه به حمایت آشکار دولتمردان از بازار سرمایه، باید دید بورس تهران شنبه مثبت خواهد شد یا خیر.

سید رضا اعجازی مدیر عامل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با منطق اقتصادی، رشد بازار سرمایه کشور چندان قابل توجیه نیست؛ اما با در نظر گرفتن حجم نقدینگی مازاد و سیاست های پولی اعمال شده در کشور، رشد بازار سرمایه منطقی خواهد بود. با این شرایط رشد بازار سرمایه ادامه خواهد داشت؛ ولی این بدان معنا نیست که قیمت سهم ها هر روز ۵ درصد افزایش می یابد. قطعا بازار روزهای منفی و مثبت به خود خواهد دید؛ اما معتقدم روند کلی بازار سرمایه در چند ماه آینده، مثبت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: به سهامداران تازه وارد اکیدا توصیه می شود از سرمایه گذاری مستقیم در بورس تهران بپرهیزند و از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنند. سرمایه گذاری مستقیم روش مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت تازه واردها نیست و در تمام بورس های جهانی هم، مردم عادی از طریق صندوق های سرمایه گذاری در بورس سرمایه گذاری می کنند. صندوق های سرمایه گذاری توسط مدیران مجرب و حرفه ای مدیریت می شود و منطقی تر آن است که تازه واردها برای جلوگیری از ضرر و زیان سنگین، از طریق این صندوق ها وارد بازار سرمایه شوند. سرمایه گذاری از طریق این صندوق ها، بازدهی مناسب و ریسک کمتری هم برای سهامداران به همراه خواهد داشت. سرمایه گذاران کم تجربه ای که مستقیما وارد گود شده و خرید و فروش می کنند، باید ریسک سرمایه گذاری شان را هم بپذیرند.

وی افزود: با توجه به ورود نقدینگی به بازار سرمایه، هم صندوق های سرمایه گذاری قدیمی بازار، افزایش سرمایه داده یا می دهند تا پذیرای سرمایه های جدید باشند و هم صندوق های سرمایه گذاری جدیدی در راه بازار هستند.

اعجازی اضافه کرد: در صورت تمایل به سرمایه گذاری مستقیم در بورس تهران، بهتر است سهامداران از بین ۳۰ شرکت برتر بازار، گزینه هایی برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و از خرید سهم های کوچک و بازار پایه ای اجتناب کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر