بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
اعلام ارزش خالص دارایی‌های ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی توسط مسئولین شرکت؛

افت ۱۲ درصدی سودآوری "وبشهر" در سال ۱۳۹۸

مبلغ سود سهام شناسایی شده این شرکت به یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۷۸۲۹

افت ۱۲ درصدی سودآوری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریالی و معادل ۳۴۷ ریال به ازای هر سهم شده است. این سودآوری در مقایسه با سال قبل افت ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مبلغ سود سهام شناسایی شده این شرکت به یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال رسیده که بخش عمده این سود از محل سود سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده به مبلغ ۱.۲۶۵ میلیارد ریال و سود سهام شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنایع بهشهر به مبلغ ۳۱۶ میلیارد ریال بوده است.

همچنین درآمد ناشی از سود ناشی از فروش سهام به ۱.۰۳۶ میلیارد ریال رسیده که عمدتا از محل فروش سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر به مبلغ ۷۶۶ میلیارد ریال و ۱۳۵ ریال سود ناشی از فروش ۱۶ میلیون سهام شرکت بهپاک بوده است.

افت ۱۲ درصدی سودآوری

در سال جاری درآمد‌های غیرعملیاتی شرکت افت سنگینی را نسبت به سال گذشته داشته است. دلیل این موضوع شناسایی سود غیرعملیاتی به مبلغ ۱.۲۰۷ میلیارد ریال در سال ۹۷ بابت برگشت ذخایر کاهش ارزش شناسایی شده بوده که این مبلغ در سال ۹۸ تکرار نشده است.

همچنین بر اساس کنفرانس اطلاع رسانی شرکت، ارزش خالص دارایی‌های شرکت بر اساس اعلام مسئولین ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده که با توجه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی شرکت در بازار سرمایه، نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی‌ها در حدود ۸۳ درصد ارزیابی می‌شود.

نکته قابل ذکر دیگر در گزارش کنفرانس اطلاع رسانی شرکت، عدم انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها توسط این شرکت و شرکت‌های سرمایه پذیر است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع مديريت صنعت شوينده توسعه صنايع بهشهر برگزار شد؛

سود ۱۶۵ تومانی"شوینده" در مجمع

انتظار برای کسب سود ۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم؛

سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها بهشهر

ارسال نظر