بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
از ابتدای سال ۱۳۹۹ خودروسازان ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ در محصولات خود بودند، این در حالیست که هنوز موفق به ارتقای خودرو‌های داخلی به این استاندارد نشده و درخواست تعویق آن را دارند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز کماکان بر اجرای استاندارد آلایندگی یورو ۵ تاکید دارد و کروز با تولید قطعات با کیفیت امکان کسب این استاندارد را برای خودروسازان فراهم کرده است.
کد خبر : ۲۱۷۸۹۱

تسهیل کسب استاندارد یورو ۵ خودرو‌های داخلی با قطعات کروز

به گزارش بورس نیوز،دستیابی خودرو‌ها به استاندارد یورو ۵ به عوامل متعددی مانند تکنولوژی و طراحی موتور، سیستم مدیریت موتور، کاتالیست و کیفیت بنزین بستگی دارد. پیش از هر چیز باید نیاز‌های اولیه جهت دستیابی با سطوح بالاتر استانداردی در طراحی موتور در نظر گرفته شود تا با یک کالیبراسیون، ECU و کاتالیست مناسب بتوان سطح آلایندگی یورو ۵ را بدست آورد. شرکت صنایع تولیدی کروز با تولید و تامین با کیفیت مجموعه قطعات سیستم مدیریت موتور از جمله ECU، دریچه گاز برقی، انژکتور، کویل، سنسور‌ها و ... در کنار استفاده از کالیبراسیون مطمئن، اخذ استاندارد یورو ۵ برای خودروسازان داخلی را فراهم می‌کند.
ECU را می‌توان مهمترین واحد کنترلی خودرو نامید که طبیعتا هر چه دانش به روزتر و پیشرفته تری در طراحی و تولید سخت افزار و نرم افزار آن بکار گرفته شود، قابلیت‌های کنترلی و عملکردی بالاتری را در اختیار خودروساز قرار خواهد داد. کروز از سال ۱۳۹۰ با مهندسی معکوس، بومی سازی ECU را آغاز و با گذشت زمان توانست با طراحی خاص خود آن را در ۵ نسل بومی سازی کند. هم اکنون نسل‌های آتی این محصول نیز در کروز در مرحله طراحی و توسعه قرار دارد.
کالیبراسیون ECU و مجموعه مدیریت موتور نقش مهمی در کارایی نهایی سیستم دارد و شرکت کروز با بومی سازی این دانش و داشتن قابلیت تغییر توابع عملکردی و استراتژی‌های کنترلی، امکان دستیابی خودروسازان داخلی به استاندارد یورو ۵ را فراهم می‌کند. کروز توانسته در خصوص موتور‌ها و خودرو‌های متفاوت ازقبیل موتور EF۷ در خودرو‌های دنا پلاس، دنا، سورن و سمند؛ موتور TU۳ در خودرو ۲۰۶؛ موتور TU۵ در خودرو‌های ۲۰۷، ۲۰۶، رانا و پارس؛ خودرو‌های تیبا، کوییک و ساینا و همچنین موتور EC۵، استاندارد یورو ۵ را کسب کند.
از دیگر عوامل تاثیرگذار در کسب استاندارد یورو ۵، مبدل¬های کاتالیستی می¬ باشد که با هدف کاهش آلودگی هوا، بر سر راه خروجی موتور‌های بنزینی نصب شده اند. در حال حاضر کروز تامین کننده کاتالیست موتور TU۵ است که بر روی خودرو‌های پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، رانا، پارس و ۴۰۵ قرار داشته و توانسته استاندارد یورو ۵ را بدست آورد. همچنین از دیگر محصولاتی که کاتالیست به کار رفته در آن دارای این استاندارد است، می‌توان به وانت کارا cc۲۰۰۰ اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آلودگی هوا دارد.
این مجموعه زیر ساخت‌های لازم را فراهم کرده تا با ایجاد تیم متخصص خودکفایی و با انجام جلسات با گروه‌های متفاوت، پروژه‌های بومی سازی قطعات را امکانسنجی و روند بومی سازی آن را با در نظر گرفتن نیازمندی‌های استانداردی و فنی به انجام رسانند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر