بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
معاون بازار شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سرو پاستا در منوی عرضه اولیه

۱۲ درصد از سهام شرکت زرماکارون، هفته آینده عرضه اولیه خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۷۹۸۹

سرو پاستا در منوی عرضه اولیه

به گزارش بورس نیوز، رونق این روزهای بورس تهران چشم جهانیان را هم خیره کرده است. سرمایه گذاران این بازار، تشنه عرضه هستند و عرضه های اولیه بهترین اتفاق ممکن برای بسیاری از سهامداران خرد محسوب می گردد.

عرضه های قطره چکانی اما پاسخگوی نیاز بازار نیست و انتظار می رود در زمان پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه، تعهد عرضه حداقل ۲۰ درصد سهام شرکت(بخشی در زمان عرضه اولیه و بخشی هم در روزهای بعد) به منظور کاهش عطش بازار و جلوگیری از جهش قیمت عجیب و غریب سهم گرفته شود.

محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص عرضه های اولیه پیش رو بیان کرد: شرکت زرماکارون، در راه ورود به بازار بورس است و عرضه اولیه این شرکت، در صورت تکمیل مدارک هفته آینده انجام خواهد شد و یا حداکثر در هفته اول خرداد این عرضه صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ۱۲ درصد از سهام زرماکارون روز عرضه اولیه، به سهامداران عرضه می گردد. البته تعهداتی هم برای عرضه سهم بعد از عرضه اولیه اخذ شده و در واقع بعد از عرضه اولیه، عرضه سهم از سوی سهامدار عمده قطع نخواهد شد.

شمارش معکوس برای بازگشایی نماد خودرویی‌ها

نماد‌های دو شرکت خودروساز، ایران خودرو و سایپا از اواخر اسفندماه متوقف شده و سهامداران این دو شرکت بی‌صبرانه منتظر بازگشایی نماد‌ها هستند.

بازارسرمایه در این مدت رشد زیادی داشته و باید دید این نماد‌ها هم متناسب با رشد سایر سهم‌ها، بازدهی برای سهامداران به ارمغان خواهند آورد یا نه؛ شایعه شده "خساپا" فردا بازگشایی خواهد شد.

گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران در ادامه در خصوص زمان بازگشایی نماد‌های خودرویی نیز به خبرنگار ما گفت: نماد دو شرکت خودروساز احتمالا تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: مشکل خاصی در مورد بازگشایی این نماد‌ها وجود ندارد و پروسه اداری مربوطه در حال انجام است؛ ولی به هر حال بررسی‌ها کمی زمان می‌برد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پیشواز از بورس با رشد سنگین سودآوری شرکت رقم خورد؛

"زرماکارون" با بازاری۵۶درصدی درمسیرعرضه‌اولیه

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
اینا رو عرضه می کنن فقط به سود خودشونه نه صاحب سهم
فوقش 10تومن نقدینگی بخواد حجم مبنا هم که داره پس مفت نمی ارزه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
به داد بورس برسید چرا بعد از عرضه شستا عرضه شرکت بزرگ نمیگذارند تا بورس با این هیجان بالا نره.پس از بالا رفتن کاذب سهامها چه میشود??