بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دور زدن مصوبه قبل از خشک شدن مهر تصویب و دلواپسی منفعت طلب ها و...
کد خبر : ۲۱۸۰۳۵

دور زدن مصوبه قبل از خشک شدن مهر تصویب

به گزارش بورس نیوز، هنوز مهر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی خشک نشده که بانک لاکچری ساز اقدام به کار دیگری برای جایگزینی نرخ سود مصوب بانکی کرده. انتشار اوراق با نرخ ۱۸ درصد از آن کارهایی است که با توجه به سبقه فعالیت بانک مذکور اصلا تعجب برانگیز نیست.
البته شنیده شده رفتارهای اعتراض آمیزی هم در چند شعبه مشاهده شده است.

 

دلواپسی یا منفعت طلبی؟

عادت کرده ایم ته صحبت های تمام کارشناسان اعم از اقتصادی و سیاسی و... نام بورس را هم بشنویم. عده ای یقه می درانند که حباب دارد و عده ای از قابلیت های این بازار می گویند. اما برخی اظهار نظرها عجیب بودار است؛ مثلا یکی از اقتصاددانان گفته افزایش قیمت خودرو تقصیر رشد بازار سرمایه است! ما سال های سال است که قیمت خودرو را صعودی می بینیم و یادمان نمی آید در روزهای جذاب بازار خودرو ، بورس صعودی بوده باشد. شکی هم نیست که اگر بورس بریزد، پول سرگردان راهی بازار خودرو و ملک و طلا و ارز خواهد شد و خیل کثیری از مردم بی نوا دست شان به سایه یک آپارتمان نقلی یا یک خودروی کم کیفیت هم نخواهد رسید. تا یادمان می آید هم این دوستان، دغدغه حباب قیمت خودرو و ملک و... نداشته اند. حالا چه قصد و غرضی در کار است که این روزها همه دلواپس رشد بازار سرمایه شده اند، مشخص نیست. اما هر چه هست بررسی ها نشان می دهد بورس تهران هنوز به سقف ارزش دلاری سال های قبل نرسیده است.

 

دوز و کلکی که هم دودمان سهامداران را به باد داد و هم...

چند سال قبل سهامداران شرکت معتبر قزوینی به لطف دوز و کلک مدیران و سهل انگاری بعضی ها، تا خرخره در زیان فرو رفتند. اما این پایان ماجرا نبود؛ چرا که کارگران این مجموعه هم ۲۷ ماه است بیکار شده اند و نه حقوقی دریافت کرده اند و نه مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند. امیدواریم اگر به داد سهامداران نرسیدند حداقل به فریاد کارگران بی نوا برسند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

پرس سنگین خوک‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دو راهی بین حمایت از سهام بزرگ یا سهم‌های کوچک

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
خیلی جالب است در مسکن کرونا میاد حبابش بیشتر میشه گرون ترش میکنن زلزله میاد گرون میشه ماشین هم همینطور ان وقت کاسه کوزه هاروسر بورس میشکنن فقط سوال ساده این است مردم که از گران شدن بورس راضی هستن چون سهام شان بالا میرود و سودش را سر سفرهایشان حس میکنن و صد در صداز گرانیه خودرو و مسکنو اجاره نارضی هستن پس این کسانی که بظاهر اشک تمساح برای مردم میرزن که بورس حبابی ایست از کدام دسته اند حتما از مردم نیستن و جز نقشه برای جیب مردم در بازار های رانتی و سفته بازی خودرو و مسکن نگاه دیگری ندارن مردم در حباب مسکن و خودرو جز از دست دادن نقدینگی خود و گرفتار در حلقه های مفت خوران و گران فروشان و خوردن اندک دارایی و پس انداز مردم قصد و نیتی دیگری ندارن و تنها نقطه و بازاری که از منافع مردم در مقابل این رانت خواران و مفت خواران دفاع میکند بازار بورس است پس بفکر ترساندن مردم و فراری دادن مردم برای منافع شخصی و رانتی و گروهیه خودشانن ممنون
گنیا
Netherlands
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
البته این که میگن بورس حباب داره تردیدی نیست ولی کدام بازار درش حباب نیست دلال ها واسطه ها بازار گردان سفته بازی نکنند اگر قبمت ها توجه کنیم متوجه مشیم در عرض ده سال گذشته قیمتها چند برابر شده برای نمونه قیمت خودور ۸ الی ۱۰ برابر شده ولی قمیمت سهام خودرو در امروز از ۱۰سال قبل کمتر چرانگران حباب مسکن نیستتد که در عرض دو سال ۵الی ۶ برابروبا ۴۰۰ درصد رشد ی قیمت سکه ..........همه بازارهاچند لا پهنا شده هیچ اقثصاد خوانده تحلیل گری زحمت ودر پی علت معلولش نیست .