بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
رشد ۱۴۴ درصدی سودآوری ایران ترانسفو در سال ۹۸؛

افزایش نرخ ترانسفورماتور‌های شرکت "بترانس"

درآمد‌های این شرکت از دو محل فروش محصولات و همچنین سود ناشی از سرمایه گذاری‌ها و سایر بخش‌ها بوده است.
کد خبر : ۲۱۸۰۳۹

افزایش نرخ ترانسفورماتور‌های شرکت در سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ایران ترانسفو در سال مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده سود خالص ۳.۸۰۰ میلیارد ریالی و معادل ۱.۰۱۳ ریال به ازای هر سهم را محقق کرد که این سود در مقایسه با سال قبل از آن رشد جالب توجه ۱۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش نرخ ترانسفورماتور‌های شرکت در سال گذشته

درآمد‌های این شرکت از دو محل فروش محصولات و همچنین سود ناشی از سرمایه گذاری‌ها و سایر بخش‌ها بوده است.

مقادیر فروش ترانسفورماتور‌های قدرت و فوق توزیع و سایر محصولات به حدود ۱۲ هزار دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

محصولات اصلی شرکت شامل محصول ترانسفورماتور قدرت بوده و نرخ فروش متوسط هر دستگاه از این محصول در سال گذشته ۶۱۷ میلیون ریال بوده؛ همچنین نرخ فروش ترانسفورماتور فوق توزیع در سال گذشته به ۹۴۷ میلیون رسیده که ۵۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مواد اولیه در حدود ۸۰ درصد از هزینه‌های تولید شرکت را به خود اختصاص داده که مواد اولیه اصلی مصرفی شامل مس، آهن آلات و ورق هسته‌ای وارداتی است.

در بخش سرمایه گذاری ها، از جمله زیرمجموعه‌های اصلی شرکت می‌توان به مالکیت ۱۰۰ درصدی ایران ترانسفو ری، ۱۰۰ درصدی توزیع ایران ترانسفور زنگان و ۴۳ درصدی ترانسفورماتورسازی کوشکن اشاره کرد.

سود ناشی از سرمایه گذاری‌های شرکت در سال گذشته به بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ در سال ۹۷ کمتر از ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است. ۷۰۰ میلیارد ریال از سود سرمایه گذاری شرکت توزیع ایران ترانسفو زنگان بوده و مبلغی بابت سود سرمایه گذاری در شرکت ایران ترانسفو ری شناسایی نشده است.

همچنین ۴۶۴ میلیارد ریال سود تسعیر ۹۲۴ میلیارد ریال درآمد ناشی از تعدیل نرخ فروش محصولات در دو سال گذشته و همچنین ۶۶۴ میلیارد ریال سود فروش مواد اولیه در این شرکت شناسایی شده و سهو سپرده بانکی نیز در سال گذشته به میزان ۵۲۸ میلیارد ریال شناسایی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر