بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

مسیری مثبت با اصلاح‌های کوتاه

اگر چه شاخص شتابان در حرکت است، اما روند کلی مثبت بوده و ممکن است دراین مسیر نه با ریزش بلکه با اصلاح‌های کوتاه روبرو شود.
کد خبر : ۲۱۸۰۴۹
 
مسیر مثبت بورس همراه با اصلاح‌های کوتاه
 
ابوالقاسم آقادوست، کارشناس بازارسرمایه در بررسی بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: عوامل مختلفی باعث افزایش شاخص و اقبال به بورس شده اما؛ مهم‌تری دلیل آن، عزم و اراده دولت و حاکمیت به بازار سرمایه بوده که با هدفی همچون حمایت شکل گرفته که ای‌کاش این حمایت از سال‌های گذشته به‌صورت جدی‌تری در دستور کار دولتی‌ها قرار می‌گرفت.
 
وی ادامه داد: نهاد‌های نظارتی و حاکمیتی به خوبی از استقبال عموم در این شرایط حساس استفاده و اهمیت آن را درک کرده‌اند؛ تمامی موارد باعث جلب اعتماد بیشتر و ورود نقدینگی به بازار شده و متقابلا با افزایش تقاضا شاخص نیز افزایش یافته است. 
 
رکود کسب‌و‌کارها به دلیل وضعیت اقتصادی
این کارشناس بازارسرمایه دلیل دیگر را رکود بازار‌های موازی عنوان کرد و گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی، کسب‌و‌کار‌ها دچار رکود شده و بسیاری به بازار سرمایه روی آورده‌اند.

آقادوست به کاهش ارزش پول نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت تورم انتظاری که در جامعه به وجود آمده بسیاری از فعالان سعی در تبدیل نقدینگی به کالا یا اوراق بهادر می‌کنند، شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته شده اند نیز مشمول کاهش ارزش پول شده و با افزایش دارایی روبرو می‌شوند بنابراین سهام این شرکت‌ها ارزنده‌تر می‌شود.
 
کمرنگ شدن اثرات کرونا و برگشت قیمت های جهانی
وی ضمن اشاره به قیمت‌های جهانی عنوان کرد: کمرنگ شدن اثرات بیماری کرونا و برگشت قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها، مقداری بر بازار و سهم‌های وابسته به قیمت‌های جهانی اثرات مثبت خود را گذاشته است. 
 
روندی مثبت تا پایان سال 
مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا در پیش‌بینی روند حرکت بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به عزم و اراده دولت، حمایت مقام معظم رهبری از بورس، محقق کردن خصوصی‌سازی و ورود بنگاه‌های بزرگ اقتصادی وابسته به دولت و نهاد‌های دولتی شاهد افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در دل جامعه خواهیم بود که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

آقادوست در پایان اضافه کرد: اگر چه شاخص شتابان در حرکت است، اما روند کلی مثبت بوده و ممکن است دراین مسیر نه با ریزش بلکه با اصلاح‌های کوتاه روبرو شود
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صف‌نشین‌هایی که هوشمند نیستند

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

وقتی حقوقی‌ها دل به عرضه سنگین بستند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
این رو به دوستان به ظاهر کارشناستان بگویید که با وایجاد جو روانی حباب بازار را خراب میکنند باید این پول ها خارج شود از بورس وتورمی بیشتر از تورم حال ایجاد کند تا این به ظاهر دلسوزها آرام بگیرند