بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دلیل صف فروش بنیادی ها چه بود

هیچ دلیلی وجود ندارد که هر شخصیت اجتماعی در مورد بازار سرمایه اظهار نظر کند و موجب تشویش خاطر فعالان این بازار شود.
کد خبر : ۲۱۸۲۷۲

دلیل صف فروش بنیادی ها چه بود

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز منفی بود و اگر چه به لطف معاملات "شستا" ، شاخص کل اندکی سبز شد؛ ولی صف فروش سهم های بنیادی بازار از جمله "فارس" و "تاپیکو" عجیب بود.

نیما فاضلی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه و دلایل بی مهری سهامداران به سهم های ارزنده این بازار بیان کرد: بی مهری سهامداران به سهم های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه چند دلیل دارد. دلیل نخست آنکه اخباری از بازار خودرو در بازار مطرح شده و خرید نمادهای خودرویی برای سرمایه گذاران جذاب شده است. در ۲ روز اخیر بسیاری از سهامداران خرد، سهم های خود را عرضه کرده اند تا در صف خرید "خساپا" قرار بگیرند و صف خرید خیره کننده سهم شرکت سایپا در روز گذشته هم گواه همین ادعا است.

وی افزود: از سوی دیگر، ۲ روز است که بازگشایی "خساپا" در ابهام است و هدف سازمان بورس از بازگشایی نصفه و نیمه این نماد و این بلاتکلیفی در مورد زمان قطعی بازگشایی نماد، مشخص نیست.

فاضلی در ادامه گفت: دومین دلیل منفی شدن بازار سرمایه، اظهار نظرهای برخی کارشناسان و تحلیلگران و... در مورد حباب بازار سرمایه است. این اظهار نظرها اعتماد مردم به این بازار را خدشه دار می کند و سرمایه گذاران، تحت تاثیر بی اعتمادی به آینده این بازار و رفتارهای هیجانی، استراتژی بلندمدتی ندارند. اگر دولت قصد حمایت از بازار سرمایه و پیشبرد اهداف خود را دارد، بهتر است از این گونه اظهار نظرها هم جلوگیری کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که هر شخصیت اجتماعی در مورد بازار سرمایه اظهار نظر کند و موجب تشویش خاطر فعالان این بازار شود.

وی اضافه کرد: منفی شدن سهم های بنیادی از جمله هلدینگ های گروه پتروشیمی، نگران کننده نیست. صف فروش بنیادی های بازار در روزهای منفی، نشان دهنده عدم شناخت سهامداران از وضعیت شرکت ها است. در زمینه معرفی شرکت های بزرگ و ارزنده بازار سرمایه، ضعیف عمل شده و این ضعف، یکی از مهمترین دلایلی است که سهامداران تازه وارد، گاه سهم های ارزنده خود را عرضه می کنند تا در صف خرید سهم هایی بایستند که احتمالا زیان ده هستند و کوهی از مشکلات را به دوش می کشند.

وی در خاتمه تصریح کرد: البته انتظار می رود سهامداران عمده هم در منفی های بازار، از سهم های بنیادی بازار، بیشتر حمایت کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

وقتی حقوقی‌ها دل به عرضه سنگین بستند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

توجه کمتر سهامداران خرد به" بورس"

چند نکته در مورد صندوق ETF با نماد "دارا یکم"؛

بازار تشنه بلعیدن نخستین یونیت سرمایه‌گذاری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
بد بختی ما اینکه هر جا احتیاج به سواد بیشتر هست ادما بیشتر خودشونو قاطی میکنن نمیدونه بوس چیه یه حباب کردن تو دهنشون حرف میزنن طرف نه کد بورس داره نه یه سهم خرید فروش کرده از بورس یه حباب بلده دائم هم بلغور می کنن همش هم از بازار های رقیب های رقیب این تخریب ها اب میخوره و بس
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
به نظرتون فقط امروز سهمهای بنیادی بازار منفی بودن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هیچ سر به سایت بورس زدید ببینید که اکثر سهمها الآن بیش از 3 روزه که منفی هستن!!!!
اینگونه بازار گردانی دولت فقط باعث خواهد شد قشر عظیمی دوباره به بازار سکه و طلا و مسکن و....روی بیارن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
سلام.متاسفانه همه نوسان گیران رانت و سفته بازان حتی کار گزاریها شدند تحلیگر و کارشناس.اصلا سهام بنیادی را گویا نمبشناسندبایک شایعه هماهنگ سهام زیانده را به عرش میبرند کار گزاریها با حساب سازی گردن از مالیات خالی میکنند.ایکاش بازرسان به با دقت به کار کارگزاریها نظارت کنند
کارشناس.اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۶
سلام.باتوجه.به.تحلیل.کارشناسان.بازارسرمایه.بورس.باید.....گفت.سهام.شرکتهایی.که.توسط.دولت.محترم.عرضه.شده....مثل.بانکهای.ملت.تجارت.وصادرات...بنیادی.هستند.و.جای.هیچگونه.نگرانی.وجود.ندارد.و.استعداد.رشد.تا.چند.برابر.سهم.فعلی.را.داراست.وبانک.ملت.افزایش.سرمایه.۳۴۴.درصدی.در.شرف.انجام.را.اعلام.کرد.واز.تراز.مثبت.وپتانسیل.وسود.انباشته.و.ظرفیت.رشد.سهم.برخورداراست.والسلام.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
حقوقی ها دارن عشق میکنن ، چه راحت به قیمت دارن سهم هارو جمع میکنن
کارگزای ها هم شده ی پا مافیا ، چه دارن میکنن تو بازار ، خدا عاقبت همرو بخیر کنه
Ali
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
واقعا باید به این جماعت که سهمهایی میخرند که زیانده هستند متاسف بود عین گوسفند هستند یه عده جلو افتادند بقیه هم دنبالشان خساپا الان منفی میده یعنی پولت یه سال بخوابه اونجا هیچ سودی واست نداره پس ای گوسفند به چه منطقی پشت خرید آن سهم سف بستی
مهدی.م۰
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
سلام.نوسان گیران.رانت خواران.سفته بازان و در نهایت کار گزاریها بطور هماهنگ برای سودا گری عمل میکنند اصلا به جهش تولید اهمیت نمیدهند.متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
اون کارشناسا که هر روز میگفتن حبابه تا اعتماد مردم رو از ببین ببرمد الان کجا هستند چرا کسی جلودار تبلیغات منفی این افراد نبود جالبه یکیشون میگفت که سودی بانکی بهتر از سرمایه گداری در بورس و بیشتر سایت تجارت نیوز تریبون تبلیغات منفیشون بود
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
در مورد تاپیکو خود شرکت و بازارگردان آن به عامدانه نقش فعالی در منفی کردن با ایجاد صفهای فروش کاذب دارند. به عمد اخبار مثبت را مخفی کرده یا اثر آنها را خنثی میکنند. به وضوح از قوانین سازمان بورس و حتی ناظر بازار را نیز به بازی خود گرفته و با پایین نگه داشتن سهام سعی در انجام معاملات داخلی خود دارند. امیدوارم روزی شاهد رسیدگی به این تخلفات باشیم.