بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
کاهش سود عملیاتی و افزایش درآمد‌های سرمایه گذاری شرکت؛

رشد ۲۱ درصدی سودآوری "دجابر"

رشد درآمد‌های سرمایه گذاری و همچنین کسب درآمد غیرعملیاتی از محل فروش دارایی‌های ثابت در نهایت منجر به رشد ۲۱ درصدی سودآوری این شرکت دارو ساز شده است.
کد خبر : ۲۱۸۳۰۴

کاهش سود عملیاتی و افزایش درآمد‌های سرمایه گذاری شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت دارو سازی جابربن حیان بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۹۲۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریالی و معادل ۸۱۳ ریال به ازای هر سهم شده است.

کاهش سود عملیاتی و افزایش درآمد‌های سرمایه گذاری شرکت

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت نسبت به سال ۹۷ تغییر خاصی نداشته و با ۳ درصد افزایش به ۲.۰۲۱ میلیارد ریال رسیده است. سود عملیاتی شرکت با توجه به رشد هزینه‌های تولید شرکت افت ۴۰ درصدی را داشته است.

با این حال، رشد درآمد‌های سرمایه گذاری و همچنین کسب درآمد غیرعملیاتی از محل فروش دارایی‌های ثابت در نهایت منجر به رشد ۲۱ درصدی سودآوری این شرکت دارو ساز شده است.

شرکت‌های سرمایه پذیر این شرکت شامل ۳۰ درصد مالکیت شرکت پخش رازی، ۱۸.۵ درصد از سهام داروسازی دانا، ۸۸ درصد از سهام شرکت راموفارمین و ۷ درصد داروسازی شهید قاضی بوده که در سال ۹۸ از محل سرمایه گذاری در سهام این شرکت‌ها و سود سهام دریافتی مبلغ ۷۲۱ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده که ۴۳ درصد افزایش را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

در پایان لازم بوده که اشاره شود، سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت شرکت به مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال شناسایی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر