بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

راه در رو برای "بکهنوج"

ارزش دارایی های این نیروگاه حداقل ۳۰۰ میلیون یورو است و با در نظر گرفتن ارزش بازار این شرکت، قیمت سهم حبابی نیست.
کد خبر : ۲۱۸۳۹۶

راه در رو برای

به گزارش بورس نیوز، گزارش حسابرسی شده "بکهنوج" غافلگیرکننده بود و زیان شرکت ۹۶۹ درصد نسبت به گزارش حسابرسی نشده، افزایش یافت و بدین ترتیب زیان هر سهم "بکهنوج" در سال مالی منتهی به پایان دی ماه ۹۸، به ۲۸۲۱ ریال رسید. این در حالی است که سهم شرکت نیروگاه برق ماهتاب کهنوج از ابتدای سال جاری رشد تقریبا ۷۵ درصدی داشته است.

با توجه به درخواست "صدای سهامدار" نسبت به پیگیری برخی موارد از خود شرکت، لازم دانسته شد که از مسئولین این شرکت مصاحبه‌ای در این موارد اخذ شود تا بلکه بخشی از این فضای شکل گرفته، تلطیف شود.

یک منبع آگاه در شرکت نیروگاه برق ماهتاب کهنوج در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص زیان شرکت بیان کرد: شرکت در گذشته تسهیلات ارزی دریافت کرده بود و با افزایش نرخ ارز، زیان شناسایی شد؛ نیروگاه‌ها نیازمند ارز برای تامین برخی تجهیزات خود هستند و چاره ای جز دریافت تسهیلات ارزی نبوده است.

وی در رابطه با تاثیر افزایش ۷ درصدی نرخ خرید برق از نیروگاه ها گفت: این شرکت بخشی از برق تولیدی خود را بصورت فروش تضمینی می فروشد و نرخ برق "بکهنوج" بیشتر وابسته به نرخ ارز و تورم است که البته با افزایش نرخ ارز، درآمد فروش شرکت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. ولی این شرکت فروش مستقیم برق به صنایع و بورس انرژی ندارد. برق تولیدی این شرکت در اختیار شبکه برق قرار گرفته و دغدغه چندانی بابت کاهش حجم فروش نداریم‌.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت سهم "بکهنوج" حباب دارد یا نه، اظهار کرد: قیمت سهم حبابی به نظر نمی رسد. ارزش دارایی های این نیروگاه حداقل ۳۰۰ میلیون یورو است و با در نظر گرفتن ارزش بازار این شرکت، قیمت سهم حبابی نیست. البته به سهامداران توصیه می شود حتما صورت های مالی شرکت ها را بررسی کنند و بعد اقدام به خرید و فروش سهم کنند.

این منبع آگاه در خاتمه اعلام کرد: با توجه به زیان انباشته شرکت، احتمالا جهت پوشش این زیان شرکت اقدام به افزایش سرمایه خواهد کرد. اینکه این افزایش سرمایه از چه محلی و به چه میزانی باشد، مشخص نیست و بهتر است سهامداران منتظر مجمع و تصمیمات آتی باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر