بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
پاشنه آشیل صنعت خودروی کشور؛

قیمت دستوری و مافیای واردات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ورود مافیای واردات به صنعت خودروسازی و قیمت دستوری برای خودرو را پاشنه آشیل ساماندهی بازار خودرو دانست.
کد خبر : ۲۱۸۴۳۲

قیمت دستوری و مافیای واردات، پاشنه آشیل صنعت خودروی کشور

به گزارش بورس نیوز،حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور با مافیای واردات تاکنون سرانجام خاصی نداشته، اضافه کرد: شرایطی که به واسطه دلالان در حاشیه خودروسازی شکل گرفته، نمی‌گذارد خودرو سازی به سرو ما سامان برسد.

وی با تاکید بر توجه به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی افزود: توجه به این مقوله سبب افزایش کیفیت و ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازدید از ایران خودرو اشاره کرد و گفت: براساس منویات ایشان باید خودروسازی تقویت شود. ما هم به دنبال جهش تولید در این عرصه هستیم.

حسینی کیا افزود: خودروسازان باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های تولید ببرند تا با افزایش عرضه وضعیت بازار را سامان دهند.

او با اشاره به تلاش‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در کاهش مشکلات و افزایش تیراژ تولید درخواست کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده، تولید را افزایش داده شود تا بازار کمی اشباع شود.

حسینی‌کیا با تاکید بر افزایش بهره وری در خودروسازان گفت: باید با کاهش هزینه‌های جانبی مانند لجستیک که تاثیر زیادی در قیمت تمام شده محصول دارد، در مسیر کاهش بهای تولید خودرو گام برداشته شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"خودرو" جامانده‌ای که رشد می‌کند!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"خودرو" جامانده‌ای که رشد می‌کند!

ارسال نظر