بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان مطرح کرد:

از ایران خودرو ۲ سهم نصیب سهامداران شد

دولت با سیاست‌های خود تصمیم گرفت از شرکتی، چون پالایش نفت تهران بیش از ۹۰ درصد و از شرکتی، چون ایران خودرو زیر ۵ درصد را واگذار کند تا قادر به حفظ سیاست گذاری در برخی صنایع خود باشد.
کد خبر : ۲۱۸۶۸۳
از ایران خودرو ۲ سهم نصیب سهامداران شد
 
 
به گزارش بورس نیوز، براساس ارزش گذاری صورت گرفته با توجه به قیمت روز تابلو در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹، به هر سهامدار تعداد مشخصی از سهام شرکت‌های بورسی تخصیص یافته است.

به افرادی که سهم کاملی ندارند ۵۳ درصد از مجموع ریالی پرتفو تعلق گرفته و بعد از ارزش گذاری ۱۳ شرکت غیر بورسی که تاکنون انجام نشده به مبلغی به این مجموعه افزوده خواهد شد. 

آنچه که به چشم می‌خورد اختصاص سهام بسیار کم برخی شرکت‌ها به سهامداران بود. طبق جدول ذیل سهام ایران خودرو به هر نفر ۲ سهم، شرکت پالایش نفت شیراز به هر نفر ۴ سهم و شرکت حمل و نقل پتروشیمی به هر نفر ۱ سهم تعلق می‌گیرد. 

مهدی بائی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان در پاسخ به این سوال که " آیا بهتر نبود به جای این تعداد سهم کم، عمق سبد بزرگتر شده و تعداد شرکت‌ها کاهش یابد؟ " به بورس نیوز گفت: از مجموع واگذاری‌های انجام شده، طبق مجوز مقام معظم رهبری مقرر بود تا ۵۰ درصد به سهام عدالت واگذار شود، اما در خصوص واگذاری ۵۰ درصدی مطلبی عنوان نشد. همچنین از مجموع دارایی ها، دولت مجاز بود تا ۵۰ درصد را واگذار کند، اما در قانون اصل ۴۴ این میزان ۴۰ درصد ثبت شده است. 

وی ادامه داد: دولت با سیاست‌های خود تصمیم گرفت از شرکتی، چون پالایش نفت تهران بیش از ۹۰ درصد و از شرکتی، چون ایران خودرو زیر ۵ درصد را واگذار کنه که قادر به حفظ سیاست گذاری در برخی صنایع خود باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان خاطر نشان کرد: در سهام زیر ۵ درصد، هیچ منطق و ارزش اقتصادی به چشم نمی‌خورد و از سویی دیگر تبدیل یا فروش آن برای سهامدار مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. 

وی ادامه داد: پراکندگی سهام، تمرکز سهامدار را از بین خواهد برد بنابراین هرچه سبد مختصر و مفید، اما متنوع‌تر از چند صنعت تشکیل شود قطعا بازدهی بیشتری خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر