بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
رشد ۱۹۷ درصدی سودآوری فرابورس در سال ۹۸؛

رشد محسوس درآمد‌ها در سه ماهه پایانی سال

رشد معاملات بازار سرمایه در سال گذشته را می‌توان دلیل اصلی افزایش درآمد‌های شرکت فرابورس عنوان کرد.
کد خبر : ۲۱۸۸۱۶

رشد ۱۹۷ درصدی سودآوری فرابورس در سال ۹۸رشد محسوس درآمد‌ها در سه ماهه پایانی سال

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فرابورس ایران در سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۷۱۸ میلیارد ریالی و معادل ۱.۲۲۷ ریال به ازای هر سهم شده است. این در حالی است که این سود نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۹۷ درصدی سودآوری فرابورس در سال ۹۸رشد محسوس درآمد‌ها در سه ماهه پایانی سال

رشد معاملات بازار سرمایه در سال گذشته را می‌توان دلیل اصلی افزایش درآمد‌های شرکت فرابورس عنوان کرد. درآمد‌های عملیاتی محقق شده با ۱۹۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال رسیده و شاهد سه برابر شدن درآمد‌های شرکت فرابورس هستیم.

ترکیب درآمد‌های محقق شده این شرکت شامل ۱.۵۱۹ میلیارد ریال کارمزد معاملات، ۳۸۳ میلیارد ریال بابت درآمد حق عضویت و همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال بابت درآمد حق درج و پذیرش است.

رشد درآمد‌های شرکت در سه ماهه پایانی سال با توجه به رشد سنگین ارزش معاملات بازار سرمایه چشمگیر بوده و درآمد سه ماهه چهارم تقریبا معادل کل درآمد ۹ ماهه شرکت در سال ۹۸ بوده است. در حالی که درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده در ۹ ماهه معادل ۱.۱۶۹ میلیارد ریال بوده است، درآمد‌های سه ماهه پایانی سال در حدود ۱.۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.


انتظار می‌رود که درآمد‌های عملیاتی سال جاری در صورت ثبات و حفظ ارزش فعلی معاملات بازار سرمایه به بیش از ۴.۵۰۰ میلیارد ریال برسد.

در بخش هزینه‌ها نیز با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های پرسنلی و سایر هزینه‌های ثابت بوده و انتظار رشد سنگین هزینه‌ها وجود ندارد. هزینه‌های عمومی اداری شرکت برای سال جاری معادل ۶۲۶ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

همچنین در بخش درآمد‌های سرمایه گذاری شاهد شناسایی مبلغ ۴۰۵ میلیارد ریالی از محل سود واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و همچنین سود سپرده بانکی هستیم. انتظار می‌رود که سود سرمایه گذاری‌های شرکت در سال جاری به حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر