بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

سهامداران بازارسرمایه نباید فراموش کنند که تنها راه موفقیت در "بورس" دوری از نگاه سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بوده بنابراین زمانی که بازه سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری بلندمدت تنظیم شود، طبیعتا سودسازی بهتری عاید سهامداران می‌شود.
کد خبر : ۲۱۸۸۱۹
موفقیت با حضور بلند مدت در
 
همایون دارابی کارشناس بازارسرمایه به بورس‌نیوز گفت: حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری همواره جزوی از بازار بوده و فلسفه وجود صندوق‌ها، نوعی نیاز این بازار بوده و زیستن آنها جزو حیات بازار‌سرمایه است، بنابراین بازار متعلق به تمام فعالان بوده و خراب کردن آن عملا به نفع هیچ شخص یا گروهی نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: در دورانی که شاخص به مرز یک میلیون واحد را فتح کرده و روند مثبت را پیش می‌برد؛ لازم بوده که حقوقی‌ها اقدام به فروش و شناسایی سود کنند، چراکه در روز‌های منفی سهم خریداری کرده‌اند و تعهدی در برابر دارندگان یونیت‌ها و سرمایه‌گذاران خود نیز دارند. 

این کارشناس بازارسرمایه فروش را امری طبیعی دانست و گفت: آنچه در بازار وجود داشته تعداد زیادی افراد تازه‌وارد به این محیط سرمایه‌گذاری بوده که اتفاقا از بدو ورود آنها هیچگاه بازار را با چهره قرمز مشاهده نکرده‌اند و با چند روز منفی بودن دچار تردید و رفتار‌های هیجانی شدند. 

دارابی بازار را همواره مانند ققنوسی که از خاکستر خود در می‌آید تشبیه کرد و افزود: هر دوره رشد، به یک دوره اصلاح و هر دوره اصلاح به یک دوره رشد ختم می‌شود. جریان خرید و فروش‌ها طبیعی بوده و این امر به مراتب برای حقوقی‌ها مهمتر از حقیقی‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بازار سرمایه از کل اقتصاد جدا نبوده و زمانی که در مورد دلار و صادرات اهمیت‌های قابل ملاحظه دیده می‌شود بنابراین می‌توان دریافت شرکت‌های دلاری و صادراتی همچنان در مرکز توجه هستند؛ از سوی دیگر بانک‌ها تحولات بنیادی را تجربه کرده و تصمیمات بانک مرکزی نیز امری مهم برای بانک‌ها تلقی می‌شود. همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ‌هایی که از فرصت فروش استفاده کرده اند نیز با نقدینگی در بازار حضور دارند بنابراین باید باور داشته باشیم که بورس، بازاری بلند مدت بوده و کسانی که در این بازار بلند مدت حضور داشته باشند موفق خواهند بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار در وزن کشی توان خریدار و فروشنده

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تحرک بورس نیازمند آرامش در بازار‌های موازی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بازارسرمایه، این قسمت بازگشت شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" بازار رفتارهای لحظه‌ای نیست!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تحلیل خوبی بود. من بعنوان یه تازه وارد از این مطلب استفاده خوبی بردم. ممنون از اطلاع رسانی سایت