بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
آیا ناظران سازمان بورس پاسخگوی سوخت شدن سرمایه مردم خواهند بود؛

ردپای سفته‌بازان شناخته شده در "غنوش"

تحقق تنها ۲/۱ میلیارد تومان سود عملیاتی از شرکتی با ارزشی بیش از ۱.۱۵۰ میلیارد تومانی از سوی این شرکت اعلام شد.
کد خبر : ۲۱۸۸۸۸

آیا ناظران سازمان بورس پاسخگوی سوخت شدن سرمایه مردم خواهند بود: رد پای سفته بازان شناخته شده در

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت نوش مازندران که این روز‌ها و پس از افزایش سرمایه خود همچنان دارای صف خرید میلیونی بوده، در جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده خود سود عملیاتی سال ۱۳۹۸ را تنها ۱۲ میلیارد ریال معادل ۳۳ ریال به ازای هر سهم اعلام کرد.

اعلام سود خالص ۱۳۰ میلیارد ریالی (در حدود ۱۲۰ میلیارد ریال ناشی از درآمد‌های غیرعملیاتی بوده که با توجه به عدم شناسایی این درآمد در صورت سود و زیان تلفیق شرکت نشان دهنده بی کیفیت و کاغذی بودن است) از شرکتی با ارزش بیش از ۱۱.۵۰۰ میلیارد ریالی تنها داستان خرید سهام پروژه‌ای را از سفته‌بازان شناخته شده بازار سرمایه کشور را به ذهن تداعی می‌کند.

این که دقیقا نقش نظارتی مدیران سازمان بورس در جلوگیری از اتفاقات و رخداد‌های تکراری نظیر آنچه این روز‌ها در بسیاری از سهام شرکت‌های کوچک به چه میزان بوده و آیا مدیران و متولیان نظارتی در سازمان بورس در صورت فروش سهام توسط این دست سفته‌بازان و سوخت شدن سرمایه طیف وسیعی از سرمایه گذاران، می‌توانند به راحتی از کنار مسئولیت‌های خود بگذرند سوالی است که تنها خودشان می‌توانند پاسخگو باشند.

این شرکت در گزارش سالانه خود موفق به تحقق شود سود عملیاتی ۱.۲ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال مالی گذشته، رشد سودی بیش از ۲۰ میلیارد ریال را دارد که عمدتا به دلیل افزایش نرخ فروش انواع کنسانتره به عنوان اصلی‌ترین محصول تولیدی شرکت نوش مازندران است.

آیا ناظران سازمان بورس پاسخگوی سوخت شدن سرمایه مردم خواهند بود: رد پای سفته بازان شناخته شده در

نکته قابل توجه بر عملکرد شرکت کاهش چشمگیر میزان فروش کنستانتره مرکبات به عنوان محصول اصلی این شرکت بوده و این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ تنها موفق به فروش ۳۶۸.۴۵۶ کیلوگرم از کنستانتره مرکبات تولیدی شده و این در حالی است که در دوره مشابه سال مالی گذشته شرکت نوش مازندران بیش از ۷۳۷.۲۰۶ کیلوگرم فروش این محصول را به ثبت رسانده بود.

جدول زیر نرخ فروش انواع کنسانتره به عنوان اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین محصول در سودآوری شرکت آورده شده است.

آیا ناظران سازمان بورس پاسخگوی سوخت شدن سرمایه مردم خواهند بود: رد پای سفته بازان شناخته شده در

البته ظاهرا این روز‌ها مهمتر از فعالیت‌های شرکت، اراده سفته بازان و سکوت ناظران در افزایش ارزش شرکت نقش دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر