بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
نشست خبري بررسي ابعاد ابلاغيه مقام معظم رهبري برگزار شد؛

آینده سهام عدالت و تبیین فرمان ۸ بندی مقام معظم رهبری

کد خبر : ۲۱۹۰۵۶

آینده سهام عدالت و تبین فرمان ۸ بندی مقام معظم رهبری

به گزارش بورس نیوز، نشست خبري بررسي ابعاد ابلاغيه مقام معظم رهبري با موضوع "آینده سهام عدالت و تبین فرمان ۸بندی مقام معظم رهبری" در محل كانون شركت هاي سرمايه گذاري سهام عدالت برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمد خزائی،سرپرست و عضو هیئت مدیره کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت به رویکرد و نگاهی جدید نسبت به سهام عدالت اشاره و اظهار کرد: این سهام با فرمان 8 بندی مقام معظم رهبری در سال 85 اجرایی شد و در اردیبهشت 99، جهت آزاد سازی مجوز از سوی ایشان صادر شد.
وی ادامه داد: نکته اینجاست آیا مقام های ذیربط این 8 بند را انجام داده اند یا با اطلاع رسانی نادرست سهامداران را گمراه و سرگردان کرده اند.


محمدرضا جودکی عضو کمیته آزادسازی سهام عدالت نیز عنوان کرد: در مجوز 8 بندی به شرکت های سرمایه گذاری متشکل از تعاونی به تناسب اعضای شهرستان اشاره شده که منظور از متشکل ماندگاری است.
وی افزود: در 2 دهک پایین درآمدی بند الف ماده 34 آمده که شناسایی با اولویت روستانشینان و عشایر است اما تاکنون آماری در این زمینه منتشر نشده و خبری از اجرایی شدن آن به گوش نمی رسد.
جودکی خاطر نشان کرد: باید به این نکته اشاره کرد که در این مجوز 8بندی سال 84 ، روش های اجرایی چه بوده و حقوق مردم به چه میزان عملی شده است.

 اکبر حیدری،عضو کمیته آزادسازی سهام عدالت نیز اظهار کرد: از شورای عالی بورس می خواهیم که تکلیف مردم را روشن کند، مگر می شود برای جمعیتی 50 میلیون نفر برنامه ای مدون تدوین نشده باشد وهر روز یک موضوع جدید مطرح شود.
وی ادامه داد: نبود اطلاعات درست و کارشناسی هنوز انتخاب روش مستقیم یا غیر مستقیم را درهاله ای از ابهام قرار داده است.
حیدری به روش مستقیم اشاره کرد و گفت:هدف اکثر افرادی که این روش را انتخاب کرده اند فروش این سهام است اما آیا به این فضا فکر شده که ورود این حجم از افراد فضایی دومینو وار، پرخطر را ایجاد کرده و از سوی دیگر سقوط بازار سهام و ارزش سهام عدالت را در پی خواهد داشت.
این عضو کمیته آزادسازی سهام عدالت اضافه کرد: در روش غیر مستقیم شرکت های سرمایه گذاری به صورت یکپارچه مدیریت سبد سهام را بر عهده داشته و چه بسا این شرکت ها در مدیریت موفق تر عمل کنند.
حیدری به ابلاغیه مقام رهبری اشاره کرد و گفت: چه بسا که این ابلاغیه با نظرات کارشناسانه همراه بوده و باید مردم از خطرات آگاه شوند اما این اتفاق نمی افتد و تبلیغ منفی در این زمینه صورت می گیرد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت مطرح کرد:

مهلت ثبت درخواست فروش تا دهم خردادماه

ارسال نظر