بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
تحقق سود خالص ناامیدکننده تنها ۷۸۹ ریالی از این معدنی ثبت شد؛

این هم دلیل اصلی ریزش بیش از ۳۵ درصدی قیمت "کبافق"

اصلی‌ترین دلیل افزایش چشمگیر ۱.۰۷۴ میلیارد ریالی درآمد‌های فروش شرکت را می‌توان به فروش شمش روی تولیدی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ مرتبط دانست.
کد خبر : ۲۱۹۰۷۳

تحقق سود خالص ناامید کننده تنها ۷۸۹ ریالی از معادن بافق

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از سوپرایز عجیب و باور نکردنی اعلام سود خالص سال ۱۳۹۷ کبافق و تعدیل منفی مبهم این شرکت، اکنون صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۸ این شرکت حاکی از عدم همخوانی قیمت سهام این شرکت با سود اعلامی دارد.

اعلام سود خالص ۹۵۹ میلیارد ریالی از شرکتی با ارزشی بیش از ۶۲۰۰۰ میلیارد ریال در روز‌های گذشته اصلی‌ترین دلیل ریزش بیش از ۳۵ درصدی قیمت هر سهم این شرکت بوده و با این حال و به رغم کاهش ۳۵ درصدی قیمت هر سهم، نسبت P/E در حدود ۵۰ برای این شرکت ریزش بیشتر قیمت این سهم را نیز توجیه پذیر می‌کند.

تحقق سود خالص ناامید کننده تنها ۷۸۹ ریالی از معادن بافق

اما اصلی‌ترین دلیل افزایش چشمگیر ۱.۰۷۴ میلیارد ریالی درآمد‌های فروش شرکت را می‌توان به فروش شمش روی تولیدی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ مرتبط دانست و همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود مجموع شمش روی تولیدی این شرکت بر اساس گزارش سالانه منتشر شده، بیش از ۵.۲۶۷ تن بوده است.

تحقق سود خالص ناامید کننده تنها ۷۸۹ ریالی از معادن بافق

همانگونه که در جدول فوق مشاهده می‌شود بر خلاف سال مالی ۱۳۹۷ این شرکت در سال ۱۳۹۸ موفق به فروش بیش از ۵.۲۶۷ تن شمش روی داخلی شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Russian Federation
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
سلام، مطلب مشکل داره و نویسنده توجه نکرده که سود سهام بعد افزایش سرمایه محاسبه شده یعنی بر مبنای یک میلیارد و دویست میلیون سهم جدید، اگه قبل افزایش سرمایه محاسبه بشه میشه ۲۰۲ میلیون سهم و سود هر سهم هم میشه ۴۷۳ تومن