بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

سایه ترس از بازار دور نشده است

در کلیت بازار تعداد نماد‌های زیادی هستند که منفی بوده و ترس به طور کامل از بازار هنوز دور نشده است. 
کد خبر : ۲۱۹۵۸۸
 
ترس هنوز از بازار دور نشده است
 
 
ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت:بازار تحت تاثیر بحث‌های «سهام عدالت» و تغییرات این سهام در زمان بندی امکان فروش که توسط دارندگان مطرح شده بود اصلاحی را بیش از انتظار‌ها تجربه کرد و این باعث شد سرمایه گذاران نسبت به این که آیا روند صعودی تبدیل به نزولی شده یا نه، ترس پیدا کنند. 

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ دلار اظهار کرد: کسب کار‌ها در سطح جهانی در حال بازگشت به شرایط عادی بوده و قیمت‌ها رو به افزایش است، همچنین در بسیاری از نماد‌ها پی به ‌ای تحلیلی به حدود ۷ رسیده و از جهتی دیگرسود بانکی ۱۵ درصدی و تحریم‌ها اثر خود را گذاشته است. 

هلالات اضافه کرد: می‌توان گفت که حداقل مقدار پی به ‌ای به خصوص در شرکت‌های بزرگی که تقسیم سود خوبی دارند باید بالای عدد ۷ باشد. این عامل باعث مورد توجه قرار گرفتن سهام‌هایی با پی به‌ای بالای هفت در روز جاری شده مانند فولاد مبارکه، بانک ملت، پتروشیمی زاگرس و بسیاری از نماد‌های دیگر که امروز حمایتی هستند. 
 
 
ترس هنوز از بازار دور نشده است

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روز جاری هر چه قیمت‌ها از ترس سهام عدالت ریخته بود یک کف بنیادی پیدا کرد و به نظر می‌رسد مثبت شدن بازار در روز جاری بیشتر روی نماد‌های بنیادی بوده، اما در کلیت بازار تعداد نماد‌های زیادی هستند که منفی بوده و ترس به طور کامل از بازار هنوز دور نشده است.
 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

نبود فروشنده‌های حقوقی بزرگ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

عدم وجود نقدینگی برای تقویت شاخص

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بورس حرکت شارپی خودشو امروز استارت زد

اونایی که ترسیدن و فروختن الان برن تو صف خرید