بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بورس" ویترین سهم‌های مستعد سرمایه‌گذاری

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا گفت: هنوز سازوکار آزادسازی معاملات و قیمت ها مشخص نیست و به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه برای خرید، به سمت سهم های عادی بازار سرمایه خواهند رفت و تا رفع ابهامات، تمایل چندانی به خرید سهام عدالت وجود نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۱۹۸۸۴

ویترین بازار سرمایه، جذاب ترین گزینه برای سرمایه گذاری

به گزارش بورس‌نیوز، بعد از چند روز منفی و افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت اکثر سهم ها، بورس تهران امروز سبز بود و با رشد ۳۴۹۳۷ هزار پله ای شاخص کل، به کار خود پایان داد.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان کرد: این اقدام که در روزهای منفی بازار، خرید در بعضی نمادها صورت گرفت اقدامی مثبت بود که به منطقی‌تر شدن روند بازار سرمایه کمک کرد؛ اصلاح این چند روز در بهبود روند قیمت سهم‌ها در روزهای بعد تاثیرگذار بوده و امروز هم شاهد اوضاع بهتر معاملات در سهم‌های مستعد رشد بازار سرمایه بودیم.

وی افزود: فروش ها در سایر نمادها نیز، فروش های نوسانی بوده و به نظر نمی رسد که با قصد خروج از بازار سرمایه، فروش ها صورت می گیرد. اما نباید انتظار رشد شارپ هم در بازار داشت و حتما روند بعدی بازار سرمایه، منطقی تر از دفعات قبل خواهد بود. شاید افت و خیزهایی در بازار صورت بگیرد و در روزهای آینده، فعالان بازار با هدف اصلاح سبد سرمایه گذاری ها و... فروش هایی داشته باشند؛ ولی احتمالا نوسان های عجیب و غریب نخواهیم داشت. ضمن اینکه حمایت دولت از سهم های بزرگ بازار هم منجر به دلگرمی بیشتر سهامداران نسبت به رشد سهم ها خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: بورس تهران به لحاظ روانی، اصلاح داشت و منفی های این روزها می تواند فرصتی برای خرید باشد. سهم شرکت های بزرگ که ارزش ذاتی بالایی دارند و به سبب حضور دولت در ترکیب سهامداران، احتمالا از حمایت دولت برخوردار خواهند بود، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری خواهند بود.

جزایری افزود: اینکه افت قیمت و صف فروش بنیادی های بازار سرمایه، بیشتر به چشم می آید به این دلیل است که سهم های بزرگ بازار سرمایه، به نوعی ویترین این بازار هستند و صف فروش شان، جلوه بیشتری دارد؛ ولی با در نظر گرفتن حجم معاملات بالای این سهم ها، حجم فروش ها عجیب نبود. ضمن اینکه در روزهای منفی بازار، باز هم نمادهای بزرگ بازار از جمله "فارس" و "فولاد" و... در صف فروش قفل نشده بودند و معامله در این سهم ها انجام شده است. این نقدشوندگی حتی در منفی های بازار، خود نقطه قوتی برای این سهم ها است.

کارشناس بازارسرمایه در خاتمه در مورد تاثیر آزاد سازی معاملات سهام عدالت اظهار کرد: این موضوع را فعلا وزنه اثرگذاری برای بازار سرمایه تلقی نمی کنم؛ چرا که هنوز سازوکار آزادسازی معاملات و قیمت ها مشخص نیست و به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه برای خرید، به سمت سهم های عادی بازار سرمایه خواهند رفت و تا رفع ابهامات، تمایل چندانی به خرید سهام عدالت وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۵ صنعت مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای کاهش فشار فروش در منفی‌های بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دوره گذار در بورس تهران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" و نقدشوندگی، سایه ترس این روزهای بازار!

ارسال نظر