بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
رخدادی تکراری در بازار این روز‌های بورس؛

افزایش نرخ‌های فروش ناجی "چافست"

درست در برهه‌ای که بسیاری از سهام شرکت‌های تولیدی به دلیل ورود نقدینگی شاهد رشد قیمتی چشمگیری هستند، کاهش و یا تکرار سود‌های خالص اعلامی از سوی شرکت‌ها بیش از پیش شرایط پرریسک این روز‌های بازار سرمایه را آشکار می‌سازد.
کد خبر : ۲۲۰۴۴۰
 
افزایش نرخ‌های فروش ناجی
 
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سهام شرکت افست که در روز‌های گذشته قیمت‌های بیش از ۲۹.۰۰۰ ریالی را نیز به ثبت رسانده است در جدیدترین صورت‌های مالی میاندوره‌ای منتشر شده، تعدیلی منفی را برای سهامدارانش به ارمغان آورد. قیمت‌های بیش از ۲۹.۰۰۰ ریال برای سهام شرکتی با تحقق تنها ۱۷۸ ریال سود خالص به ازای هر سهم و تعدیل منفی ۲۷ درصدی در عملکرد شش ماهه از رخداد‌های تکراری روز‌های اخیر بورس ایران است.
 
افزایش نرخ‌های فروش ناجی
 
 
کاهش سود خالص این شرکت علی رغم رشد بیش از ۱۲ درصدی مجموع درآمد‌ها و بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد‌های ناخالص، عمدتا مربوط به شناسایی هزینه‌ای ۱۵۶ میلیارد ریالی ناشی از هزینه‌های جذب نشده تولید (۳۹.۷۳۹ میلیون ریال) و تفاوت بهای تمام شده قیمت مصوب کاغذ و مقوا و قیمت‌های پشت جلد کتاب‌ها و مجلات بر اساس قرارداد‌های فی مابین (۱۱۶.۸۸۰ میلیون ریال) است.
 
 
افزایش نرخ‌های فروش ناجی


همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود در شش ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ شاهد کاهش چشمگیر تولید و فروش تعدادی کتاب و مجلات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم. با این حال رشد چشمگیر نرخ‌های فروش در این مدت منجر به افزایش در حدود ۱۲ درصدی مجموع درآمد‌های شرکت شده است. 
در مجموع حاصل عملکرد دوره سه ماهه این شرکت، تحقق ۱۷۶ میلیارد ریال سود خالص و ۶۵ میلیارد ریال کمتر از مدت مشابه سال قبل می‌باشد که البته افزایش در حدود ۱۷ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی نیز نقش محسوسی در کاهش سود خالص این شرکت دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر