بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
افزایش قابل ملاحظه سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت؛

سود ۶۹۹ ریالی به ازای هر سهم "وتوکا"

این شرکت همچنین در سال گذشته موفق به کسب سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها به مبلغ ۴۲۶ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۲۰۷۵۵

افزایش قابل ملاحظه سود سرمایه گذاری‌های شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت موفق به کسب سود خالص ۱.۸۱۷ میلیارد ریالی و معادل ۶۹۹ ریال به ازای هر سهم شده و این میزان سود در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش قابل ملاحظه سود سرمایه گذاری‌های شرکت

در این سال شاهد شناسایی سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر به مبلغ ۱.۳۴۲ میلیارد ریال هستیم که این میزان سود در مقایسه با سال ۹۷ رشد جالب توجه ۱۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال گذشته شاهد شناسایی سود سهام ۴۲۹ میلیارد ریالی از شرکت ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال هستیم که بخش مهمی از رشد سودآوری شرکت در سال گذشته مربوط به سود سهام دریافتی از این شرکت است.

همچنین شرکت‌های توکاریل با ۲۴۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری توکافولاد با ۲۲۴ میلیارد ریال و صنایع نسوز توکا با ۷۵ میلیارد ریال دیگر بخش‌های اصلی درآمد شرکت از محل سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر را به خود اختصاص داده اند.

این شرکت همچنین در سال گذشته موفق به کسب سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها به مبلغ ۴۲۶ میلیارد ریال رسیده که این سود عمدتا از محل فروش بخشی از سهام تحت مالکیت شرکت در حمل و نقل توکا، فولاد افزاسپاهان، توکاریل، فرآورده‌های نسوز آذر و ... بوده است.

همچنین در بخش سایر درآمد‌های عملیاتی مبلغ ۲۴۶ میلیارد ریال شناسایی شده است.

از جمله شرکت‌های اصلی سرمایه پذیر شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد می‌توان به مالکیت ۳۸ درصد توکاریل، ۲۴ درصد از سهام شرکت فرآورده‌های نسوز آذر، ۴۶.۷ درصد از سهام حمل و نقل توکا و ۵۰ درصد از سهام تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا اشاره داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر