بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"اتکا به یک نماد"، نکته ترس آور بورس

بورس در ساعت‌های پایانی روز سه شنبه، همت کرده و در شرایطی مناسب جمع شد.
کد خبر : ۲۲۱۰۲۸
 
 
نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت بازار به بورس نیوز گفت: در پایان روز کاری شرایط بورس خوب وناشی از جمع شدن مناسب در روز سه شنبه بود. 

این کارشناس بازار سرمایه تمرکز جریان پول را بر صنایع بزرگ دانست و عنوان کرد: شاهد همبستگی کل بازار با "پالایش نفت اصفهان " بودیم و این امر نکته ترس آور بازار است چرا که اتکا به یک نماد برای کل بازار اتفاق جالبی نخواهد بود.

خاندوزی همچنین در خصوص تاثیر معاملات بازار پایه زرد فرابورس بر قیمت ۶ نماد "شاوان"، "شراز"،"مارون"،"شگویا"، "لکما" و "ومشان" گفت: دامنه نوسان معاملات این ۶ نماد طوری تعیین شده که معامله از قیمت پایانی هر نماد در آن روز کمتر انجام نشود و قیمت‌ها رو به بالا، بدون دامنه نوسان است؛ بنابراین معامله سهام عدالت در ۶ نماد مذکور اثر منفی بر قیمت سهم‌ها نداشته و اگر قرار باشد قیمت سهم‌ها روی تابلو تحت تاثیر این معاملات قرار بگیرد، این تاثیر مثبت خواهد بود.

وی اضافه کرد: با فروش سهم‌ها به این شیوه چندات موافق نیستم. چرا که میزان عرضه مشخص نیست و این عدم شفافیت جذاب نیست.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: اگرچه دغدغه مسوولان بازار فرابورس برای سهامداران عدالت و اینکه بخواهند مردم سهام عدالت خود را به بالاترین قیمت بفروشند، قابل درک است؛ ولی انتظار می‌رود شرایط بازار را هم در نظر بگیرند تا عدم تعیین دامنه نوسان، شرایط بازار را متلاطم نکند.

 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فراز و نشیب آمارهای صادراتی این پتروشیمی؛

"شگویا" و رشد ۱۸درصدی فروش داخلی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازار تن به اصلاح نمی‌دهد

ارسال نظر