بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مدیریت این مجموعه در بخشی از جوابیه خود گفته اند: دارایی های سیمان مجد خواف که بورس نیوز از آنها به عنوان شاخص های مثبت شرکت سیمان خواف یاد کرده، حاصل تلاش مدیران این شرکت است!"
کد خبر : ۲۲۱۴۰۲

چندی قبل گزارشی در مورد مشکلات سهامداران شرکت سیمان مجد خواف در رسانه بورس نیوز منتشر شد.

متن کامل گزارش بورس نیوز در رابطه با مشکلات سهامداران سیمان مجد خواف را اینجا بخوانید.

پیرو انتشار این گزارش، مدیرعامل شرکت سیمان مجد خواف جوابیه ای برای بورس نیوز ارسال کرده است.

جوابیه

شفافیت، تشویش زا نیست!

شفافیت، تشویش زا نیست!

شفافیت، تشویش زا نیست!

شفافیت، تشویش زا نیست!

بورس نیوز متذکر می شود هدف این مجموعه شفافیت بیشتر در بازار سرمایه و طرح مشکلات سهامداران و صاحبان صنایع و شرکت ها بوده و در این سال ها همواره انعکاس صدای سهامداران و شرکت ها بوده ایم. کلیه آمار و ارقام و اطلاعات درج شده در گزارش اولیه مربوط به مشکلات سیمان مجد خواف نیز بر اساس مدارک و مستندات و صحبت های مدیران قبلی سیمان مجد خواف بوده است.

با توجه به اینکه پذیره نویسی سهام این شرکت سیمانی دقیقا ۱۴ سال پیش (سال ۱۳۸۵)  انجام شده و ۵۳ میلیارد تومان سرمایه جذب شده، در زمان پذیره نویسی، حاصل اعتماد ۵۵ هزار نفر از هموطنان ما بوده که بسیاری از آنها از شرایط فعلی رضایت ندارند و مشکلات خود را با مجموعه بورس نیوز در میان گذاشته اند، به روال همیشگی صدای رسای سهامداران این شرکت هستیم و در راه حمایت از حقوق سهامداران از هیچ تهمت و تهدیدی، ابایی نداریم و باعث خرسندی است اگر گزارش های این مجموعه، زمینه ای برای شفاف سازی های بیشتر از سوی مدیران شرکت ها شود.

اما سوال اصلی این است که چطور در این ۱۴ سال، طرح نیمه تمام سیمان مجد خواف به اتمام نرسیده است؟ اگر این طرح به هر دلیلی قابلیت اجرا نداشته، چرا اجازه پذیره نویسی و جذب سرمایه های مردم داده شد؟

اگر پذیره نویسی با موفقیت انجام شد و سرمایه های ۵۵ هزار نفر را گرفتند، چرا در راستای اجرایی شدن این طرح تلاش نشد؟ مسوول نظارت بر چنین اتفاقاتی چه نهادی است؟
"تحریم" یا هر بهانه دیگری، توجیهی برای تاخیر در اجرای این طرح نبوده و چه بسیارند طرح هایی که در همین مدت، با موفقیت اجرایی شده و در حال فعالیت هستند.

نکته دیگر آنکه مدیریت این مجموعه در بخشی از جوابیه خود گفته اند: دارایی های این شرکت که بورس نیوز از آنها به عنوان شاخص های مثبت شرکت سیمان خواف یاد کرده، حاصل تلاش مدیران این مجموعه است!" مجموعه بورس نیوز ضمن تشکر از تلاش تمام مدیران پرتلاش عرصه تولید، یادآوری می کند آنچه بعنوان دارایی و زمین به تملک این شرکت درآمده در نتیجه اعتماد ۵۵ هزار نفر از مردم بوده و در واقع این دارایی ها، حاصل پول و اعتماد سهامداران است. و اتفاقا اینکه شرکتی بعد از ۱۴ سال هنوز نتوانسته یک طرح نیمه تمام را به اتمام رسانده و سودی برای سهامداران ایجاد کند، فقط و فقط نشان دهنده ضعف مدیریتی بوده است.

نکته بعدی، اخذ وکالتنامه از سهامداران جهت برگزاری مجامع شرکت ها است‌. همانطور که فعالان بازار سرمایه می دانند، در شرایط عادی شرکت ها مجامع خود را برگزار می کنند و در صورت به حد نصاب نرسیدن، مجمع تشکیل نمی گردد. این شرکت هم مانند سایر شرکت های بازار سرمایه ای می تواند بدون اخذ وکالتنامه از سهامداران، اقدام به برگزاری مجمع کند. ضمن اینکه همگان می دانند که کرونا، امسال مشکل ساز شده و توجیهی برای روند نادرست چندساله این شرکت نیست.

همچنین در بخشی از جوابیه شرکت سیمان مجد خواف، شناوری سهم ۲ درصد ذکر شده که اگر ۵۵ هزار نفر را مالک تنها ۲ درصد از سهام این شرکت بدانیم، اصلا برای برگزاری مجمع نیازی به این همه بگیر و ببند نبوده و حضور یا عدم حضور ۲ درصد از سهامداران در تصمیمات شرکت نقش چندانی ندارد!

علاوه بر این، در جوابیه شرکت سیمان مجد خواف، اتهام تشویش اذهان عمومی مطرح شده که رسانه بورس نیوز، این اتهام را ناروا دانسته و تاکید می کند، شفافیت هرگز به معنای تشویش اذهان عمومی نیست؛ همانطور که عدم پاسخگویی به سهامدارانی که اعتماد کرده و پول خود را در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند، به معنای دغدغه خاطر مدیران این شرکت برای حفظ آرامش سهامداران تلقی نمی شود‌.

بورس نیوز آماده درج نظرات مسوولان ذیربط در رابطه با مشکلات سهامداران سیمان مجد خواف خواهد بود.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کیهان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
این چه وضعیه ۱۵ساله سهام دار این شرکتیم نه سودی نه افزایش سهامی نه هیچی الانم بعد ۱۵سال روی سهامی ۱۵۰۰و۱۶۰۰ سکته کرده
چقدر پول مردم باید هدر بشه تا این شرکت بفکر بیوفته؟ ۱۵سال زمان کمیه که بهتون دادیم؟
کیهان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
بیش از ۱۵ساله سهامدار این شرکت بودیم کل خانواده باضرر زیاد این سهام بسیار مسخره رو فروختن الان من موندم که هرروز داره قیمت بجای پیشرفت پس رفت میکنه این چه وضعشه چرا فکری نمیکنید؟ چند سال دیگه باید بگذره تا درست بشید؟