بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کاهش محسوس هزینه مطالبات مشکوک الوصول؛

رشد ۲۹ درصدی سودآوری "وپاسار"

بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی سالیانه، این بانک به ازای هر سهم ۵۳۵ ریال سود محقق کرده که رشد ۲۶ درصدی را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۱۴۴۹

کاهش محسوس هزینه مطالبات مشکوک الوصول

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک پاسارگاد در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده این بانک موفق به کسب سود خالص ۲۴ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و معادل ۴۹۱ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش محسوس هزینه مطالبات مشکوک الوصول

همچنین بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی سالیانه، این بانک به ازای هر سهم ۵۳۵ ریال سود محقق کرده که رشد ۲۶ درصدی را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

مبلغ سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی این بانک به ۱۲۸ هزار و ۴۱ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب و با احتساب سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری ها، مبلغ ۱۴۱ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال درآمد مشاع توسط این بانک ثبت و شناسایی شده و با لحاظ کردن مبلغ ۱۲۰ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده گذاران، سهم بانک از درآمد‌های مشاع به ۲۱ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال رسیده که ۱۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین جمع درآمد‌های غیرمشاع این بانک در سال گذشته به ۶۵ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال رسیده که ۱۱ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. این مبلغ شامل ۱۶ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال نتیجه مبادلات ارزی بوده که نسبت به سال گذشته تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد.

شاهد افت سنگین شناسایی هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول توسط این بانک هستیم. در حالی که در سال ۹۷ شاهد شناسایی بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول توسط این بانک بودیم، در سال ۹۸ این هزینه به ۱۰.۷۲۶ میلیارد ریال رسیده؛ با این حال ممکن است در گزارش حسابرسی شده شاهد افزایش این هزینه باشیم.همچنین هزینه‌های اجرایی و هزینه‌های پرسنلی بانک به بیش از ۱۶.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده که ۲۷ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

در نگاهی به ترازنامه این بانک مشاهده می‌کنیم که جمع سپرده‌های سرمایه گذاری مدت‌دار بانک با ۳۷ درصد افزایش به ۱.۰۸۴ هزار میلیارد ریال رسیده که این رقم معادل ۶ درصد از کل سپرده‌های سرمایه گذاری مدت‌دار این بانک در کل کشور است. همچنین سپرده‌های دیداری و سپرده‌های پس انداز آن در پایان سال گذشته به ۵۵.۱۶۳ و ۳۵.۰۴۱ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین جمع مبلغ تسهیلات اعطایی به اشخاص غیردولتی توسط این بانک در پایان سال گذشته به ۱.۰۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به پایان سال ۹۷ افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود خالص ۵۵۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه؛

رشد درآمد‌های "وپاسار" ناشی از تسعیر ارز

"سپرده بلند مدت یک ساله" بیشترین حجم سود را زد؛

رشد ۳۱درصدی سود سپرده‌ سرمایه‌گذاری "وپاسار"

ثبت مازاد ۴.۹۳۰ میلیارد ریالی درآمد در حساب بانک نشست؛

تراز مثبت فعالیت‌های "وپاسار" در اردیبهشت

به دنبال واگذاری سهام بانک پاسارگاد؛

"وپاسار" فراخوان داد

ارسال نظر