بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت این خودرویی، لیست شد؛

"خکرمان" و کسب سود از معاملات درون گروهی

با نگاهی به صورت‌های مالی این شرکت مشخص می‌شود که بخش عمده‌ای از سود این شرکت از محل معاملات درون گروهی با کرمان موتور محقق شده است.
کد خبر : ۲۲۱۴۵۰

گروه اقتصادی کرمان خودرو و کسب سود از معاملات درون گروهی در سال ۱۳۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده سود خالص یک هزار و ۷۳۱ میلیارد ریالی را محقق کرده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

گروه اقتصادی کرمان خودرو و کسب سود از معاملات درون گروهی در سال ۱۳۹۸

با این حال، با نگاهی به صورت‌های مالی این شرکت مشخص می‌شود که بخش عمده‌ای از سود این شرکت از محل معاملات درون گروهی با کرمان موتور محقق شده است.

بر اساس اعلام شرکت و در یادداشت‌های توضیحی ارائه شده، در سال گذشته تعداد ۱۵۰ سهم از سهام شرکت آریان ماهتاب گستر را به ارزش ۲.۶۴۰ میلیارد ریال در ازای واگذاری عرصه و اعیان ساختمان صدف از شرکت کرمان موتور خریداری کرده است.

به این ترتیب سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت این شرکت در سال گذشته به مبلغ ۱.۴۷۰ میلیارد ریال بوده که تقریبا ۸۵ درصد از کل درآمد‌های محقق شده این بانک بوده و مشاهده می‌شود که این سود محقق شده در سال‌های آتی قابلیت تکرار را ندارد و با توجه به درون گروهی بودن و غیرنقد بودن آن، کیفیت سود محقق شده در حد پایینی ارزیابی می‌شود.

در این سال شاهد شناسایی سود سرمایه گذاری‌ها به مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال بوده و همچنین درآمد ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها نیز به ۹۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، جمع سرمایه گذاری‌های بلندمدت این شرکت در پایان سال ۱۳۹۸ به ۶.۱۸۷ میلیارد ریال رسیده که ترکیب سرمایه گذاری‌های این شرکت به شرح جدول زیر است:

گروه اقتصادی کرمان خودرو و کسب سود از معاملات درون گروهی در سال ۱۳۹۸

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
دیگه تمام بورس شده حباب اندر حباب و زمانی که این حباب ها بترکند خدا به همه مون رحم کنه.
بیات
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
خکرمان سهم عالی است و چشم انداز خوبی دارد اگر که مدیران شرکت کمی بفکر سهامداران باشند