بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)؛

پربازده ترین و کم بازده ترین صندوق های سرمایه گذاری سهام را بشناسید

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۳۳۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۱۶۵۲

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)//چک شود//

 

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)//چک شود//

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)//چک شود//

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)//چک شود//


ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۳۳۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد. در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۳.۶۲۷ میلیارد بوده ایم. در واقع شاهد افزایش میانگین یک درصدی سرمایه گذاری در صندوق‌های در سهم در طی یک هفته اخیر هستیم.


بیشترین جذب منابع سرمایه گذاری و صدور واحد‌های سرمایه گذاری در هفته گذشته مربوط به صندوق‌های امید توسعه، ثروت آفرین تمدن و زرین پارسیان به ترتیب با ۱.۰۹۵، ۶۵۶ و ۵۵۹ میلیارد ریال است. بیشترین خروج نیز مربوط به صندوق‌های قابل معامله هستی بخش آگاه، قابل معامله سرو سودمند مدبران، قابل معامله سپهر کاریزما به ترتیب با مبالغ ۹۲۲، ۶۲۵ و ۳۹۸ میلیارد ریال است.


بیشترین ارزش صندوق‌های در سهام بر اساس اطلاعات جدول فوق مربوط به صندوق مشترک پیشرو با ۲۸ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال است. پس از این صندوق ۴ صندوق ارزش کاوان آینده، بورسیران، امیدتوسعه و پیشتاز با مبالغ ۲۴.۳۲۲، ۱۷.۸۱۷، ۱۷.۲۰۳ و ۱۵.۶۲۳ میلیارد ریال است. ۵ صندوق ذکر شده بیش از ۳۰ درصد از کل منابع صندوق‌های سهامی را به خود اختصاص داده اند.


بیشترین بازدهی سالیانه کسب شده مربوط به صندوق‌های ارزش کاوان آینده، نقش جهان و بورسیران است که به ترتیب ۶۵۰، ۵۶۳ و ۴۸۷ درصد بازدهی را به سرمایه گذاران خود ارائه کرده اند.


کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به سه صندوق قابل معامله تدبیرگران فردا، فیروزه موفقیت و سینا است که در سال گذشته به ترتیب ۲۳۸، ۲۷۶ و ۲۸۱ درصد بازدهی داشته اند.


میانگین ساده بازدهی کسب شده توسط صندوق‌های سرمایه گذاری در سال گذشته معادل ۳۹۵ درصد بوده و این در حالی است که بازدهی بازار بر اساس معیار شاخص کل معادل ۴۱۲ درصد بوده و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۵۶۹ درصد بوده است.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری کمتر از بازدهی ارائه شده و محقق شده در کلیت بازار سرمایه بوده که این موضوع می‌تواند موضوع مورد انتقادی نسبت به مدیران این صندوق‌ها باشد و به طور معقول انتظار می‌رود که در صورت مدیریت حرفه‌ای این اشخاص، بازدهی صندوق‌ها بیشتر از بازدهی بازار باشد.
در صورت لحاظ کردن بازدهی کسب شده بر اساس معیار شاخص کل هم وزن تنها دو صندوق ارزش کاوان آینده و صندوق نقش جهان توانسته اند بازدهی‌ای بیشتر و معادل بازدهی بازار را محقق کنند و مابقی ۶۱ صندوق دیگر که بیش از یک سال از فعالیت آن‌ها می‌گذرد، بازدهی کمتری از میانگین بازار را محقق نموده اند.
همچنین بر اساس معیار شاخص کل، ۱۹ صندوق بازدهی بیشتر از بازدهی بازار و ۴۴ صندوق نیز بازدهی کمتری را محقق کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق مشترک مبین سرمایه

سرمایه گذاری مدیران در شرکت های با وضعیت بنیادی مناسب

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سرمایه گذاری سبحان

کسب رتبه اول بازدهی هفتگی در صندوق سرمایه گذاری سبحان

کارنامه مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط منتشر شد؛

جذب ۶۱ میلیارد ریالی و میانگین ۲.۵ درصدی بازدهی

ارسال نظر