بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
به نظر می‌رسد که پس از رشد نزدیک به ۴۰۰ هزار واحدی شاخص کل در سه هفته اخیر و فروکش کردن التهابات ارزی، بازار سرمایه نیاز به اصلاح را خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۲۰۸۵

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته شاهد ادامه افزایش قیمت‌ها در بازار سرمایه بودیم. با این حال در نیم ساعت پایانی بازار شاهد روند شتابان عرضه‌ها در بسیاری از نماد‌ها بودیم به گونه‌ای که بسیاری از صف‌های خرید عرضه شد و برخی از نماد‌های بزرگ همچون صبا به قیمت‌های منفی نیز رسیدند. خبر‌های در خصوص دخالت بانک مرکزی در بازار ارز و عرضه بیش از ۵۰ میلیون دلار ارزر در این بازار که منجر به افت بیش از ۱ هزار تومانی قیمت دلار در کمتر از یک ساعت گردید منجر به عرضه بسیاری از صف‌های خرید گردید.

با این حال، شاخص کل رکورد جدیدی را ثبت کرد و با بیش از ۴۹ هزار واحد رشد که در نوع خود این میزان رشد کم نظیر بود به رقم بی نظیر ۱ میلیون و ۳۹۱ هزار واحد رسید تا راه چندانی تا فتح قله ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نداشته باشد.

همچون روز‌های گذشته شاخص کل هم وزن رشد کمتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد و با ۲.۶۵ درصد رشد به ۴۳۰ هزار و ۴۴۳ واحد رسید.

نماد‌های فولاد، فارس، فملی و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
ارزش معاملات نیز به ۲۷۸ هزار میلیارد ریال در مجموع معاملات بازار بورس و فرابورس رسید.

سیاست و اقتصاد کلان
همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، در بازار ارز شاهد افزایش عرضه‌ها و دخالت بانک مرکزی در روند عرضه و تقاضا بودیم و قیمت دلار که تا مرز ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز پیشروی کرده بود، با عرضه بانک مرکزی تنها در عرض یک ساعت قیمت دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی بازگشت و احتمال کاهش بیشتر آن نیز در امروز وجود دارد.

رئیس مجلس با بیان "باید به بازار بورس عمق ببخشیم"، گفت: این بازار باید بتواند در بخش مربوط به تولید، نقدینگی را جذب کند و نقدینگی را به سمت تولید حرکت دهد. محمدباقر قالیباف در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی پس از استماع صحبت‌های پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: خدمت نمایندگان و مردم عزیز در مورد موضوعات اقتصادی تأکید می‌کنم که مردم عزیز مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و مسائل معیشتی مردم است. اولویت ما در نظارت است.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را امروز برگزار کند. قطعنامه پیشنهادی آمریکا خواستار منع فروش، عرضه یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط از سوی ایران است. این قطعنامه همچنین کشور‌ها را از فروش، عرضه، یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط به ایران، مگر در صورت موافقت کمیته‌ای در شورای امنیت منع می‌کند. چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند مخالفت خودشان را با طرح آمریکا اعلام کرده‌اند.

در خبری از گروه معدنی، تولید گندله در کشور طی دو ماه نخست سال جاری به هفت میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۵۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بازار امروز
برای بازار امروز افزایش عرضه‌ها را پیش بینی می‌کنیم. به نظر می‌رسد که پس از رشد نزدیک به ۴۰۰ هزار واحدی شاخص کل در سه هفته اخیر و فروکش کردن التهابات ارزی، بازار سرمایه نیاز به اصلاح را خواهد داشت و بر این اساس انتظار می‌رود که شاهد کاهش حجم تقاضا و فزونی حجم عرضه بر تقاضا باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر