بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
خیال سهامداران از تامین خوراک راحت شد؛

"نوری" برای بهره برداری از "هنگام" تاریخ داد

واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۹ به بهره برداری برسد.
کد خبر : ۲۲۲۱۰۴
 
بهره برداری از
 
تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد: آخرین نرخ فروش دلاری برش سبک و سنگین، بنزن، ارتوزایلین، پارازایلین و رافینیت و بنزن از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۹۸/۲/۳۱ اعلام شده است. 

وی ادامه داد: میزان فروش صادراتی محصولاتی، چون "پارازایلین "با مقدار ۱۶۴۹۸ تن و به ارزش ۱۵۸۷۵۹۴ میلیون ریال، "ارتوزایلین" با مقدار ۲۸۰۷ تن و به ارزش ۱۴۴۵۸۶ میلیون ریال، "رافینیت" با مقدار ۵۸۷۵۲ تن و به ارزش ۲۹۴۶۵۱۶ میلیون ریال ثبت شده است.
 
بر اساس این گزارش، محصول "بنزن" در مدت زمان ذکر شده هیچ فروش صادراتی را ثبت نکرده است. 

بهره برداری از
بهره برداری از
 
بر اساس گزارش این شرکت، به ازای مصرف ۱۰۰ تن بنزین پیرولیز، مقدار ۳۶ تن بنزن، ۱۳ تن پارازایلین، ۲ تن اورتوزایلین، ۱۷ تن برش سنگین، ۳ تن رافینیت و ۲۵ تن برش پنتان تولید می‌شود. 

صانعی همچنین در خصوص خریداری پتروشیمی هنگام نیز افزود: برآورد می‌شود واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۹ به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات موجود، افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی این شرکت از محل سود انباشته، بخش ناچیزی از هزینه‌های لازم برای پروژه هنگام را پوشش می‌دهد که در این راستا گزینه‌هایی از جمله اخذ وام و تامین از منابع داخلی نیز پیش بینی شده است. 

این فعال صنعت پتروشیمی همچنین در رابطه با طرح شیرین سازی برش سنگین نیز تصریح کرد: قرارداد پروژه امضا و فعالیت مهندسی آن شروع شده است. مدت زمان لازم برای اجرای این پروژه ۳۰ ماه تعیین و تامین بودجه ارزی و ریالی مورد نیاز این پروژه از طریق منابع شرکت و اخذ وام صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: در خصوص میزان حجم مورد نیاز از میعانات گازی تولید شده طی سال ۹۸ در میادین پارس جنوبی لازم به ذکر است این مجتمع به ۱۲ فاز تولید میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی متصل بوده، در حالی که حدود ۳ فاز می‌تواند خوراک این مجتمع را تامین کند بنابراین در خصوص تامین خوراک این مجتمع هیچ مشکلی به چشم نمی‌خورد. 

صانعی افزود: قیمت خرید خوراک در حال حاضر ۹۵ درصد فوب صادراتی و در چارچوب قرارداد فی مابین با شرکت ملی نفت بوده و هر گونه تغییر در نرخ نیز اطلاع رسانی خواهد شد. 

گفتنی است، میزان عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا ۲ درصد اعلام شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
نوری واقعا سهم خوبیه